Jong en ambitieus Nederlands horlogemerk.
Activiteiten:
Deze jonge en ambitieuze onderneming is gespecialiseerd in horloges, armbanden en aanverwante producten. De horloges zijn uniek, trendy en hebben allemaal een eigen verhaal.
De onderneming is tevens gespecialiseerd in private label producten voor de B2B markt.
Alle producten worden intern ontwikkeld door middel van een uniek design concept.
Producten worden verkocht via juweliers en online shops. Het werkgebied van de onderneming is voornamelijk Nederland.
Onderneming:
Is de start-up fase gepasseerd en is gereed om naar de volgende fase te gaan. Uitstekend gepositioneerd om significante groei te realiseren.
Heeft geen vaste dienstverbanden werkt met drie vaste krachten op flexibele contracten.
De onderneming in gevestigd in de Randstad.
Financiële gegevens:
De omzet bedraagt circa 200.000 met een positief bedrijfsresultaat
Investeringsoverwegingen:
Unieke collectie; producten beschikken over hoge kwaliteit.
Eigen merk.
Heeft de potentie om sterk te groeien op korte termijn.
De afgelopen jaren is sterk geïnvesteerd in assortiment, marketing, merknaam en een netwerk van klanten en leveranciers.
Het snel kunnen starten / uitbreiden van een horloge- en accessoire lijn, zonder significante investeringen.
Reden verkoop:
Verkoper wil zich focussen op zijn kernactiviteiten. Deze activiteiten voert de DGA momenteel al uit naast de te verkopen activiteiten.
Profiel koper:
Strategische partijen
MBI kandidaten met minimaal 200.000 aan eigen middelen en een duidelijke link met de branche. Beschikt daarnaast bij voorkeur over een (internationaal) netwerk.