Profile number 105399

SaaS E-Commerce – Platform voor het beheren van e-commerce services voor merken die D2C willen verkopen.

11/10/2022 Date added

Located in

West-Nederland

Also interesting for this region (s)

  • Noord-Nederland
  • Oost-Nederland
  • Midden-Nederland
  • Zuid-Nederland

General information

Sector

IT service

Type of company

E-commerce

Legal entity

Private limited company

Type of transaction

To be determined

Life phase enterprise

Starting

Employees in FTE

5 - 10

Type of buyer

  • MBI candidate
  • Strategic acquisition
  • Investor


Financial information

Turnover last financial year

€ 100.000 - € 250.000

Asking price

€ 250.000 - € 500.000

Earnings before taxes

Confidential


Company history/background

De onderneming is een (SaaS) platform voor het beheren van e-commerce services voor merken die D2C willen verkopen.

In de e-commerce worden er 3 problemen verwacht:

1.    3th party cookies zullen verdwijnen, hierdoor wordt het substantieel moeilijker om te (re-)targetten;

2.    Online sales komt meer en meer van marktplaatsen, die ieder hun eigen specificaties en  gebruiksvoorwaarden kennen;

3.    Influencers/Creators hebben nieuwe inkomsten stromen nodig door veranderde wetgeving.

De huidige klanten van de onderneming hebben, ondanks een dalende trend over de gehele markt in 2022, allen een groei in omzet en winstgevendheid meegemaakt, waardoor er bewijs voor het business model is geleverd.

Om de onderneming een volgende stap te laten nemen zijn de ondernemers op zoek naar EUR 400.000 aan groeikapitaal. Hiermee wil men richting eind 2023 naar break-even groeien.


Company activities

Deze onderneming lost de uitdagingen in E-commerce op door:

  • Een one stop shop aan te bieden waar merken hun producten uploaden, vervolgens hun (+200) verkoopkanalen selecteren en direct hun producten promoten, verkopen en verzenden aan hun klanten;
  • Het creëren van een ‘managed backend’ waar 1.000-den POS’s 1st party data verzamelen voor merken en Influencers/creators;
  • Het creeren van een netwerk van (social) verkoopplatformen voor merken.

Team:

De onderneming wordt geleid door 3 DGA’s met ieder hun eigen kerncompetentie.

Zij hebben gezamenlijk 50+ jaar ervaring in E-commerce, sales, ondernemerschap, het bouwen van en groeien van merken. Verder hebben zij momenteel 4 mensen in dienst van de onderneming.


Unique selling points

Investeringsrationale:

  • Schaalbaar SaaS platform;
  • Ervaren management;
  • Grote reach in Europa;
  • Geautomatiseerd proces;
  • Uitstekende software samen met bekende partners;
  • Op diverse marktplaatsen reeds actief;
  • Bekende bedrijven/merken zijn al aangesloten.

Doelstellingen:

  • In mid-2023 op 10 EU marktplaatsen live te zijn; 6 vertical marktplaatsen en 50 creater shops per vertical te hebben;
  • Eind 2023 op 25+ EU marktplaatsen live te zijn en 100 creator shops per verticaal;
  • Break-even in medio-eind 2023.

Other

Waarvoor kapitaal benodigd:

  • Verdere ontwikkeling platform;
  • Groei van het verkopersnetwerk.

Key figures:

Men is na de zomer 2022 ‘soft-live’ gegaan en de huidige MRR bedraagt +/- 15K. In oktober 2022 zal het platform volledig live gaan en wordt een omzetsprong verwacht. 

Omzetprognose:

  • 2022P: EUR 260.000
  • 2023P: EUR 1.600.000
  • 2024P: EUR 2.548.000 

SaaS E-Commerce – Platform voor het beheren van e-commerce services voor merken die D2C willen verkopen.
Region
West-Nederland
Sector
IT service
Type
For sale
Turnover
100.000 - 250.000
Overname
250.000 - 500.000

This profile has been put on-hold by the user. It cannot be responded to at this time.