Company history/background
Het e-commerce bedrijf exploiteert vier webwinkels in de volgende categorieën: interieur, slapen en huishouden. Om optimaal te profiteren van de posities maken alle winkels gebruik van dezelfde marketingmix en zijn actief in Nederland en België.
Company activities
De onderneming is in eerste instantie opgericht als een interieur platform met als doel om een plek te creëren waar consumenten tegen scherpe prijzen deals kunnen vinden voor in- en om het huis. Door het succes van bepaalde type producten is er gekozen voor meerdere webwinkels met dezelfde marketingmix, vanwege bepaalde schaalvoordelen en synergie.
Unique selling points
Het bedrijf wordt gerund vanuit een kantoor in Amsterdam, zonder personeel en zonder voorraad. Er zijn twee oprichters die samen 100% van de aandelen bezitten, zonder investeerder en/of leningen. Uitgebreide (weken/maanden) operationele- en kennisoverdracht bespreekbaar.
Het bedrijf is verplaatstbaar in Nederland.
Other
De onderneming bevindt zich in een explosieve groeifase; de omzet is de afgelopen kwartalen met dubbele cijfers gegroeid. Door de verschillende marketing kanalen optimaal te benutten biedt het model veel potentie en heeft de onderneming laten zien dat de huidige koers winstgevend is, en klaar is voor verdere (internationale) uitbouw.
General information
- MBI candidate
- Strategic acquisition