Onze cliënt betreft een uitstekend renderend administratiekantoor in de regio Eindhoven. Het kantoor realiseerde in 2024 een omzet van circa € 800.000 met een 3-tal personen (2,5 FTE). De organisatie kenmerkt zich door een open cultuur, hoogwaardige dienstverlening en actieve houding richting cliënten. De klantenportefeuille bestaat hoofdzakelijk uit middelgrote MKB-ondernemingen. Het kantoor is goed bereikbaar en beschikt over voldoende uitbreidingsmogelijkheden. Daarnaast is het relatief eenvoudig te verplaatsen binnen de regio, indien gewenst.
De eigenaar is op een leeftijd dat deze het administratiekantoor wil overdragen aan de juiste kandidaat en eventueel nog afbouwend mee wil werken. Gezien de kwaliteit van de cliënten, de dienstverlening en het rendement is het kantoor zeer geschikt voor overname door een accountantskantoor.
Voor onze cliënt zijn we op zoek naar een overnamekandidaat die het kantoor naar de volgende fase wil leiden, de organisatie wil versterken en de eigenaar wil ontzorgen en op termijn wil vervangen.
ter overname aangeboden een adminstratieportefeuille bestaande uit ongeveer 45 zzp-ers met een omzet van ongeveer € 50.000. De clienten bevinden zich voornamelijk in de provincies Noord-Holland, Zuid-Holland, Flevoland en in mindere mate in de provincie Utrecht. De klanten opereren in veel verschillende sectoren o.a. fysiotherapie, zorg, onderwijs, journalistiek, website-exploitatie, vitamine-groothandel en consultancy. Het is de bedoeling om met ingang van 1-1-2026 deze portefeuille over te dragen en het fiscale jaar 2025 door mij afgehandeld wordt. Clienten zijn gewend om alles digitaal aan te leveren dus geen schoenendoos-clienten. Er spelen op dit moment geen discussies met de Belastingdienst over enige zaken. Een vijftal clienten zijn niet btw plichtig.
We werken met de beste software en bieden waarborging voor de continuïteit van uw dienstverlening. Op basis van onze jarenlange ervaring kunnen wij u begeleiden in het verkrijgen van het door u gewenste klantenbestand. De leiding van bij ons aangesloten kantoren is in handen van zelfstandig ondernemers. De centrale organisatie ondersteunt de lokale kantoren met innovatie en vernieuwing, kwaliteitsbevordering en bewaking, faciliteiten gericht op continuïteit en bereikbaarheid, faciliteiten op het gebied van marketing en reclame en leadgeneratie en tenslotte enorme inkoopvoordelen.
Met een EBITDA van €750.000 en volledig geautomatiseerde processen opereert het team volledig remote. De onderneming heeft geen fysieke activa of leningen en is uitstekend schaalbaar.