Profile number 104893

Nieuwe duurzame food delivery concepten voor de gehele supply chain

23/06/2022 Date added

Located in

The Netherlands

General information

Sector

Retail food

Type of company

Other

Legal entity

Private limited company

Type of transaction

To be determined

Life phase enterprise

Growing

Employees in FTE

10 - 25

Type of buyer

  • MBI candidate
  • Strategic acquisition
  • Investor


Financial information

Turnover last financial year

€ 500.000 - € 1.000.000

Asking price

€ 250.000 - € 500.000

Earnings before taxes

€ 0 - € 100.000


Company history/background

Deze startup heeft een platform ontwikkeld dat met food delivery concepten de supply chain van boer tot bord wil verduurzamen. Onlangs lanceerde het platform al een vernieuwend concept waarbij ruim 70 gerechten uit verschillende werelddelen eenvoudig via een app te bestellen zijn. Hierdoor zijn concessies verleden tijd en kan iedereen bestellen wat hij/zij wil eten en wordt dit vervolgens door één bezorger thuis (warm) afgeleverd. De missie van deze startup is om met goede alternatieven, mensen mee te nemen in de transitie van dierlijk naar plantaardig eten. Dit door producenten van ‘new food’ een platform te bieden binnen haar bestaande food delivery concepten of ‘producent eigen’ concepten. Door nauw samen te werken met deze producenten wordt de food supply chain verkort en verduurzaamd.

Deze startup heeft een compleet en ervaren founding team: Founder 1 heeft 10 jaar horeca ervaring. Founder 2 heeft ruim 10 jaar ICT ervaring. Founder 3 heeft 15 jaar ervaring als ondernemer (sport, autoschade, horeca).


Company activities

Het platform heeft met haar bestaande concept op dit moment 3 eigen vestigingen waarmee de lokale markt wordt bediend. Op deze vestigingen wil men het aanbod uitbreiden door samen met een producent van Jackfruit een nieuw Jackfruit concept te lanceren. Alle gerechten van dit concept hebben, in tegenstelling tot het bestaande concept, als hoofdingrediënt Jackfruit. Het nieuwe Jackfruit concept zal in eerste instantie uitsluitend aangeboden worden via bestaande bestelplatformen als Thuisbezorgd, UberEats en Deliveroo. In een later stadium zal voor dit concept ook een eigen bestelapp en bestelsite gelanceerd worden. Deze onderneming verdient haar geld als franchisegever (abonnementen software, licenties en fee’s) en door de verkoop van (half)fabricaten aan de vestigingen/franchisenemers.


Unique selling points

Dit bedrijf heeft complete controle over de gehele keten waardoor ze echt impact kunnen hebben op de bestaande food supply chain. Hun innovaties zorgen voor schaalbaarheid, minder afhankelijkheid van (gekwalificeerd) personeel, betere marges, meer efficiency en meer data. Daarbij zorgt hun service voor keuzevrijheid m.b.t. de maaltijden, bestelgemak, en versere en gezondere gerechten. Het onderscheidende aan dit platform is dat het naast het bestaande concept ook andere concepten over dezelfde keuken kan laten lopen. De redenen dat het platform hiertoe in staat is zijn:

  • In-house ontwikkelde modulaire software die alle processen koppelt.
  • Innovatieve keukens waaraan de software is gekoppeld.
  • Eigen bestel app en bestel website.
  • Eigen productiekeuken waarin de sauzen en ingrediënten geportioneerd en geseald worden aangeleverd aan de vestigingen.

Other

De founders hebben €250.000,- geïnvesteerd en angel investors hebben € 700.000,- geïnvesteerd. Het opzetten van een nieuw delivery concept in samenwerking met een jackfruit leverancier die verkrijgbaar is bij Jumbo en Albert Heijn. Hetgeen inhoudt:

  • Het nieuwe delivery concept aansluiten op de bestaande infrastructuur (innovatieve keuken en software) en bestaande bezorgplatformen als Thuisbezorgd, UberEats en Deliveroo. (€50.000,-)
  • Aanschaf van specifieke apparatuur op de 3 bestaande vestigingen (totaal €75.000,-)
  • Food Enginering van de Jackfruit menukaart (€50.000,-)
  • Marketingbudget (€100.000,-)
  • Opstellen van franchisecontracten (€25.000,-)
  • Werven en aansluiten van Franchisenemers voor nieuwe bezorg gebieden waarbij beide concepten vanuit 1 keuken geëxploiteerd gaat worden. (€100.000,-)
  • De software door ontwikkelen waardoor het stabieler wordt en sommige modules meer specifieke data kunnen verzamelen. (€100.000,-)

Maandelijkse omzet: €15.000,-. Omzet (prognose) komende 12 maanden: €750.000,- Omzet (prognose) maand 13-24: €1.500.000,- Huidige maandelijkse kosten: €40.000,-  


Nieuwe duurzame food delivery concepten voor de gehele supply chain
Region
The Netherlands
Sector
Retail food
Type
For sale
Turnover
500.000 - 1.000.000
Overname
250.000 - 500.000

This profile has been put on-hold by the user. It cannot be responded to at this time.