Company history/background
De onderneming biedt producten aan voornamelijk B2C klanten voor een scherpe prijs, zonder daarbij in te leveren op kwaliteit. Door de hoge mate van kwaliteit en betrouwbaarheid scoort de onderneming hoog op klanttevredenheid en dat resulteert in een loyaal klantenbestand. Het bedrijf is gespecialiseerd in ooglenzen en aanverwante producten.
Company activities
Kenmerken:
- Omzet bedraagt ca. € 200.000 per jaar.
- De kosten zijn laag door beheersing van voorraadniveau en lage handlingkosten.
- Personeel: er is geen verplichting om personeel over te nemen.
Unique selling points
De onderneming kent de volgende bijzonderheden:
- Het toevoegen van extra marketingkanalen zoals onder andere SEO-marketing, Google-ads, en social media geven een nieuwe eigenaar interessante kansen om tot groei van omzet en winst te komen.
- De basis van de onderneming bestaat uit loyale klanten en een gevestigde naam in de e-commerce markt.
- De onderneming is niet locatie-gebonden.
Other
Reden voor verkoop De huidige ondernemer ziet zichzelf niet als de ideale persoon om het bedrijf te leiden in de volgende (groei) fase.
Procedure:
Kandidaten ontvangen na geheimhouding verdere informatie en worden gevraagd een indicatieve bieding uit te brengen. Huidige eigenaar is enthousiast bereid de overname optimaal te begeleiden.
General information
- MBI candidate
- Strategic acquisition
- Investor