Profile number 104377
26/09/2022 Date added
Located in
Noord-Brabant
Also interesting for this region (s)
Sector
Retail non-food
Type of company
Other
Legal entity
One - man business
Type of transaction
To be determined
Life phase enterprise
Growing
Employees in FTE
< 5
Type of buyer
Turnover last financial year
€ 0 - € 100.000
Asking price
€ 0 - € 100.000
Earnings before taxes
€ 0 - € 100.000
2 jaar geleden heb ik dit product bedacht. Het was en is er verder nog nergens. Dat noemt men dan een gat in de markt.
Ik heb het product ontwikkeld en een bedrijf gevonden die het kan maken. Er is een website gemaakt met als belangrijk onderdeel een gedeelte waar men het product zelf kan samenstellen qua kleur en afbeeldingen.
De activiteiten van het bedrijf bestaan nu voornamelijk uit marketing.
Als men online het product samenstelt en besteld hoeft er verder eigenlijk niets te worden ondernomen. Het wordt gemaakt en naar de klant verzonden.
Zoals gezegd is het een uniek product, nergens anders te koop. Als u vraagt naar een patent kan ik zeggen dat is er niet. Er kan ook geen patent worden aangevraagd op bedrukken van stof.
De toepassing is uniek, de potentiële klanten zijn klanten met een specifiek vervoermiddel. Er zijn er momenteel meer dan 400.000 van in Nederland en de voorspellingen zijn dat dit snel gaat groeien naar 600.000.
Het is momenteel ook in België te bestellen. De bedoeling is om ook naar Engeland uit te breiden (600.000 potentiële klanten) en naar Duitsland (geen cijfers bekend).
Om naar die landen uit te breiden is het nodig om de website in het Engels en Duits uit te breiden. En dan de marketing op te starten voor die landen.
Wie ben ik en waarom zoek ik een investeerder of koper?
Ik ben vervroegd met pensioen gegaan (7jaar eerder). Wegens lichamelijke klachten kon ik mijn werk als torenkraan machinist niet meer doen. Ik wilde absoluut niet in de WIA en heb daarom voor vervroegd pensioen gekozen.
Ik was net met pensioen toen ik een ergernis wilde gaan aanpakken, de ergernis was de zg veiligheidsvestjes die je ziet op scootmobielen om beter zichtbaar te zijn. Dat kan en moet beter, mooier en leuker.
Het product is er dus maar dan moet de marketing worden aangepakt, het moet bekend worden bij iedereen. Dat is een opgave waar ik blijkbaar te weinig kaas van heb gegeten. En er moet geld in worden gestoken. Dat is nu waar de schoen wringt, de website maken en onderhouden, advertenties op Facebook hebben mijn spaarpotje geleegd.
Gezien de reacties op het product moet het levensvatbaar zijn. De reacties zijn eigenlijk altijd in de trend van, fantastisch, wat een mooi idee, wat is het leuk enz.