Company history/background
Onze relatie heeft een totaalconcept ontwikkeld voor het aanbieden van tijdelijke, flexibele overnachtingsplaatsen t.b.v. bijvoorbeeld festivals, evenementen, noodopvang bij rampen, asielopvang, etc. Het marktpotentieel is wereldwijd; het gevoerde product is gepatenteerd.
Company activities
Voor verkoop van het concept wordt binnen Nederland en België een dealernetwerk opgezet, het streven is om in 2018 in Nederland en België totaal 4 dealers aan te stellen. In de overige Europese landen worden distributeurs aangesteld, die verkooprechten in een (deel van) een land krijgen. Deze distributeurs zetten zelf een (dealer)netwerk op in het hun toevertrouwde gebied.
Unique selling points
Het product is een unit die is voorzien van o.a. een stapelbed, een hang/leg kast en een tafel, en is op de volgende zaken onderscheidend:
- Afsluitbaar (privacy)
- Eenvoudig te monteren, zonder gereedschap of schroeven
- (De)Monteren binnen minuten
- Compact op te slaan
- Duurzaam (lange levensduur)
- Voldoet aan normen van (brand) veiligheid Het product is inmiddels uitontwikkeld en “ready to market”.
Other
Het bedrijf verkeert nu nog in de “startup” fase, maar de “scale-up” fase dient zich aan: verdere uitrol in Nederland en rest van Europa. Deze fase vergt organisatie, management en financiering. De gezochte kandidaat gaat organiseren, brengt focus aan en houdt zich bezig met business development. Minimaal € 250.000 aan eigen middelen benodigd.
General information
- MBI candidate
- Strategic acquisition