Company history/background
De onderneming heeft een uniek, zeer vernieuwend internationaal gepatenteerd kistconcept voor de uitvaartbranche ontwikkeld. Na een intensieve ontwikkelingsperiode van 4 jaar is het concept gereed om in de markt gezet te worden door een ondernemer met voeling en ervaring in de uitvaartmarkt. Het concept is gepatenteerd voor 20 jaar in de Benelux, Europa inclusief U.K., Verenigde Staten en Canada. Dit innovatieve concept sluit aan op veel wensen en behoeftes zoals marktverkenning in zowel de uitvaartbranche als bij particulieren uitwijst. Het kistconcept is een uniek antwoord op de snelgroeiende vraag van de consumenten en uitvaartprofessionals naar een milieuvriendelijke en personaliseerbare uitvaartkist tegen een competitieve prijs.
Company activities
Het unieke kistconcept heeft een passend antwoord op de veranderingen in de markt en biedt een dynamische overnemer excellente perspectieven de producten zeer succesvol te verkopen aan uitvaartondernemers, crematoria, begraafplaatsen en rouwvervoerders. U behaalt in het derde jaar, gebaseerd op een realistisch business plan, een omzet van circa 2 miljoen Euro met een bruto marge van circa 45%. De onderneming biedt voor dit unieke product concept de exclusieve distributierechten en marketing tools aan voor Nederland, België en Luxemburg. De commerciële activiteit kunt u uitoefenen met een beperkte organisatiestructuur op een locatie naar keuze.
Unique selling points
Door de demografische ontwikkeling zal het aantal uitvaarten in de komende 30 jaar in de Benelux fors toenemen. De doelgroep van uitvaartondernemers in de Benelux is in de laatste 5 jaar substantieel gegroeid. De veranderende wetgeving aangaande CO2 uitstoot zal ook in de uitvaartbranche haar intrede doen. De marges van de reguliere kisten staan onder druk. Meer informatie:
Other
De vraagprijs en overnamevoorwaarden, gebaseerd op een realistisch businessplan, zijn nader overeen te komen. Een buitenkans voor een gemotiveerde ondernemer (MBI-er) met affiniteit voor vernieuwende producten, sales en marketing (met tenminste € 350.000 aan eigen financiële middelen).
General information
- MBI candidate
- Strategic acquisition