Company history/background
Het bedrijf produceert sinds meer dan 25 jaar eigen merk fietsen, e-bikes en bakfietsen voor de Nederlandse markt en daarbuiten. Ambachtelijke productie, hoge kwaliteit en goede service. Een niche speler met een uitstekende reputatie en sterke positie.
Company activities
Ongeveer de helft van de omzet is binnen Nederland. Andere belangrijke markten zijn andere EU landen zoals Frankrijk, Duitsland en België. Ook verkopen buiten de EU. Verkopen gaan geheel B2B, deels middels een eigen unieke configurator .
Unique selling points
Meer dan 25 jaar ervaring, eigen productie, eigen panden, oer-Nederlands product, ervaren management team, sterke financiële positie, unieke positie in de markt. Het bedrijf is door zijn sterke financiële positie en eigen - in hoge mate flexibele - productie goed gepositioneerd om in de huidige stagnerende markt het verschil te maken. Ook in het buitenland liggen nog volop kansen.
Other
Een van de aandeelhouders biedt een aandelenpakket aan van 41%. Met de overige aandeelhouders zijn afspraken te maken over gedeeltelijke of gehele verkoop (eventueel op termijn).
General information
- MBI candidate
- Strategic acquisition
- Investor