Company history/background
De modezaak is al bijna twintig jaar in bedrijf en heeft een grote, loyale klantenkring opgebouwd. Het aantal klanten groeit nog steeds ieder jaar. De zaak is gespecialiseerd in dames- en herenkleding (inclusief grote schoenenafdeling en accessoires) en biedt een breed assortiment aan producten voor ‘de hippe 40- en 50-plusser’. De ruim dertig erkende en bekende modemerken in midden-hoge segment vormen een mooi aanbod voor de modebewuste man en vrouw. Kwaliteit staat voorop en dat hebben de merken die wij verkopen ruimschoots bewezen. Met de meeste merken hebben we een jarenlange samenwerking opgebouwd waardoor we goede en gunstige afspraken hebben kunnen maken. De concurrentiepositie is zeer goed te noemen in de regio en richt zich met name op het hogere segment. De modezaak heeft een grote en vaste klantenkring. Door de focus op kwaliteit en klantrelaties komen steeds meer mensen van ver buiten de regio onze fysieke winkel bezoeken vanuit onze acties op onze social media kanalen. Onze winkel is een echte trekpleister voor de stad!
Company activities
De winkel is gelegen op een A1-locatie met mooie winkels om ons heen. Het pand is in 2013 compleet gerenoveerd en heeft een luxe uitstraling. De inrichting heeft in 2022 nog een update gehad naar een nog meer trendy en classy uitstraling. Wij zijn sinds 1 januari 2024 uitgebreid met een mooie en reeds goedlopende webshop. De grote groei van volgers op ons Instagram-account heeft ons vorig jaar doen besluiten om een webshop te starten. Het aantal volgers op de socials bedraagt ruim 27k (7,9k op Facebook en 19.100 op Instagram. (Let op: dit zijn echte accounts, er is niets gekocht). De winkel wordt aangeboden incl webshop. Incl pand is een optie maar ook huren behoort tot de mogelijkheden.
Unique selling points
Overzicht socialmediabereik (27.000 volgers) We beschikken over twee krachtige socialmediakanalen: - Instagram: 19.000+ volgers (organisch opgebouwd) - Facebook: 7.900 volgers (organisch opgebouwd) Deze community is actief, loyaal, groeiende en sterk verweven met de merkbeleving. Er is sprake van aantoonbare conversie vanuit social media naar zowel de webshop als de fysieke winkel. De accounts zijn professioneel ingericht, gekoppeld aan Meta Business Suite en direct inzetbaar. Webshopgroei 2024–2025: Groei t.o.v. 2024: (+78,2%) Opmerking: In zes maanden van 2025 is reeds 89% van de jaaromzet van 2024 behaald. Deze sterke omzetgroei is direct gekoppeld aan het actieve gebruik van social media als conversiekanaal. Let op: De webshop is pas gestart op 1 januari 2024. De snelle groei in omzet en conversie onderstreept het groeipotentieel en de sterke samenhang met het socialmediabereik.
Other
De modezaak heeft een juridische BV structuur. Organisatie: Een holding is voor 100% eigenaar van de modezaak. De modezaak heeft geen fulltime medewerkers en zes parttime medewerkers. De functies van de medewerkers zijn als volgt verdeeld:
- 1 Manager (allrounder: backoffice werkzaamheden en verkoopstylist)
- 1 Assistent-Manager (verkoopstylist & ondersteuning manager taken)
- 1 Backoffice-medewerker & contentmaker
- 2 Verkoopstylistes
Het verkoopteam is goed op elkaar ingespeeld. Hoewel de eigenaar een belangrijke schakel is binnen het team, zal een verkoop geen negatieve gevolgen hebben voor de omzet. De toegevoegde waarde van de huidige eigenaren ligt, naast de verkoop, vooral aan de inkoopkant. Dit is een aandachtspunt voor de potentiële koper. De verkoper is bereid om hierbij te begeleiden.
General information
- MBI candidate
- Strategic acquisition