Company history/background
Bedrijfsinformatie in het kort:
- De klantenportefeuille bestaat hoofdzakelijk uit particuliere klanten.
- Het bedrijf is CBW-erkend en aangesloten bij de Stichting Promotie Houten Vloeren.
- De onderneming heeft 2 parketteurs in vaste dienst en een kleine flexibele schil aan ZZP’ers.
Company activities
De focus en strategie van het bedrijf is gericht op winstgevende groei door het aanbieden van toonaangevende merken houten vloeren.
Klanten:
- Bevinden zich in het hogere prijssegment.
- Zoeken naar een premium product.
- Hebben hoge verwachtingen omtrent design, kwaliteit en service.
Unique selling points
Het bedrijf is opgericht in 2001, verkoopt en levert via 8 toonaangevend merken houten vloeren met diverse toebehoren. De onderneming heeft twee winkels en een magazijn in de regio Holland Rijnland.
Other
Reden van verkoop
- De huidige eigenaar wil meer tijd gaan besteden aan andere zakelijke activiteiten.
- Het bedrijf is toe aan de volgende fase qua groei en management.
- Bij de beoogde transactie gaan wij uit van activa en passiva transactie.
- Het vastgoed (bedrijfspand van een van de twee winkels) maakt onderdeel uit van de beoogde transactie waarbij wordt uitgegaan van een marktconforme waardering en taxatie.
- Een earn-out constructie en/of (achtergestelde) lening heeft niet de voorkeur.
- Verkopende partij is gedurende een relatief korte periode en vergoeding beschikbaar voor de overdracht.
- De kopende partij dient over voldoende grootte qua bedrijfsomvang, personeel en financiële middelen te beschikken om de overname te financieren.
General information
- MBI candidate
- Strategic acquisition