Company activities
De activiteiten van een groothandelsbedrijf omvatten vooral de verkoop van opslag- en transportmiddelen. Het bedrijf richt zich hoofdzakelijk op de zakelijke markt, maar verkoopt incidenteel ook aan particulieren.
Het bedrijf doet beperkt aan sales en marketing en de meeste omzet komt van bestaande klanten. Nieuwe klanten vinden het bedrijf voornamelijk via mond-tot-mondreclame of advertenties.
Er zijn door de jaren heen sterke relaties opgebouwd met leveranciers om de juiste producten tegen een goede prijs in te kunnen kopen. Na het ontvangen van een bestelling wordt alles snel vanuit de voorraad klaargezet. De bestellingen worden snel geleverd.
Unique selling points
USP’s
• Beperkt risicoprofiel: De organisatie heeft een stabiel track-record in een stabiele markt, een stabiel netwerk en trouwe klanten.
• Verdienmodel: Het verdienmodel rust op een stabiele en uitgebreide klantbasis, met gezonde marges.
• Schaalbaar: De onderneming kan makkelijk op- of afschalen.
• Groeipotentie: De onderneming heeft door haar schaalbaarheid i.c.m. de vele uitbreidingsmogelijkheden een aanzienlijke groeipotentie.
General information
- MBI candidate
- Strategic acquisition