Company history/background
De onderneming is thans op een punt aanbeland waarbij keuzes gemaakt dienen te worden omtrent de te volgen groeistrategie. De huidige ondernemer wenst deze keuze over te laten aan de overnemende partij. Deze dient gestalte te geven aan het verdere ontwikkelingspotentieel van de onderneming. Opvolging wordt gezocht in de vorm van een strategische- dan wel een MBI-kandidaat met voldoende kennis en affiniteit met de branche en de markt.
Company activities
De onderneming is sinds 1974 actief en is een begrip in de regio. De werkzaamheden van de onderneming zijn het verkopen, installeren en onderhouden van uitsluitend A-merken op het gebied van koel- en vriesinstallaties, airconditioning, luchtbehandeling en horeca-koelapparatuur voor zowel particulieren als zakelijke klanten.
Het afzetgebied betreft voornamelijk Limburg. De kritische succesfactoren van het bedrijf zijn gebaseerd op kennis en ervaring, kwaliteit en een hoge mate van flexibiliteit. De platte organisatiestructuur stelt de onderneming in staat in een snel tempo op externe ontwikkelingen in te spelen.
Unique selling points
De onderneming wordt gevoerd in de vorm van B.V. Het compact en goed op elkaar ingespeelde personeelsteam bestaat uit de eigenaar, zijn echtgenote en een 6-tal medewerkers
Other
De onderneming is gevestigd in een representatief en gunstig gesitueerd bedrijfspand, bestaande uit een showroom, kantoorruimte en een bedrijfshal met magazijnruimte. Pand is eigendom van de holding. Verkoop van het pand maakt geen onderdeel uit van de transactie. Het pand kan enkel gehuurd worden
General information
- MBI candidate
- Strategic acquisition