Profile number 105488

Data-gedreven horeca softwareoplossing

01/11/2022 Date added

Located in

The Netherlands

General information

Sector

IT service

Type of company

Website

Legal entity

Private limited company

Type of transaction

To be determined

Life phase enterprise

Growing

Employees in FTE

5 - 10

Type of buyer

  • MBI candidate
  • Strategic acquisition
  • Investor


Financial information

Turnover last financial year

€ 100.000 - € 250.000

Asking price

€ 500.000 - € 1.000.000

Earnings before taxes

Confidential


Company history/background

Het bedrijf is in 2017 opgericht en in mei 2019 gelanceerd. Destijds is er 10.000 EUR omzet behaald voordat Corona toesloeg. Vervolgens hebben ze gedurende Corona een pivot gemaakt en hebben ze een tweede versie opgebouwd en gelanceerd.

Op het moment heeft het bedrijf 20.000+ app-gebruikers, 350+ locaties, 3+ leveranciers en 3+ gemeenten in actieve samenwerking. In 2022 is meer dan 100.000 EUR aan inkomsten gegenereerd, en verwacht het bedrijf voor het einde van het jaar nog eens 50.000 EUR te genereren.

Business Model:

  • Een maandelijks abonnement tot het zakelijke platform voor locaties en evenement organisatoren (prijzen lopen op tot €150,- per maand per klant);
  • Contracten met gemeenten en provincies (de data die wordt vergaard middels het platform gebruiken deze partijen om hun stad veiliger, moderner en leefbaarder te maken);
  • Samenwerkingen met (drank) leveranciers die dit bedrijf betalen om producten te promoten naar consumenten en klanten.

De oprichters hebben samen 15 jaar werkervaring in softwareontwikkeling, horeca, evenementenorganisatie en bedrijfsvoering.


Company activities

Dit bedrijf is een data-gedreven softwareoplossing voor de horeca- en evenementenbranche. Ze verbinden consumenten, locaties, leveranciers en gemeenten om de efficiëntie en het succes van deze industrie te verbeteren. Het platform dient o.a. als een marketing- en datatool voor horecabedrijven, en drankenmerken.

Er zijn twee producten dat dit bedrijf aanbiedt, één voor de consument en één voor horecabedrijven:

  • Via de app vinden, delen en genieten consumenten van de beste horeca ervaringen.
  • Het SaaS marketing- en data platform zorgt er voor dat horecaondernemingen en leveranciers op een effectieve manier gasten aantrekken en een relatie met hen opbouwen waardoor deze een nieuw verkoopkanaal hebben, nieuwe producten kunnen introduceren en testen en demografische- en gedragsinzichten krijgen van de consument.

Unique selling points

Dit bedrijf is uniek, innovatief en beter dan alternatieven, doordat ze focussen op 3 belangrijke factoren;

  • Relevantie: alle content in de app is gerelateerd aan de horeca.
  • Beloningen: een eigen token stimuleert consumenten en horecaondernemingen om de gewenste acties te ondernemen.
  • Real-time: consumenten en horecaondernemingen worden door middel van actuele content aan elkaar verbonden.

Verder bestaat het team uit ervaren medewerkers en investors.


Other

Benodigd Kapitaal:

€1.000.000,-

Investeringsbehoefte:

  • Marketing = 30%;
  • Tech = 30%;
  • Personeel = 30%;
  • Administratie en reserve = 10%.

Maandelijkse omzet (huidig):

  • €16.000,-

Omzet (Prognose) komende 12 maanden:

  • €1.000.000,-

Omzet (Prognose) maand 13 – 24:

  • €4.000.000,-

Huidige maandelijkse kosten:

  • €50.000,-

Overige relevante informatie:

De oprichters hebben persoonlijk 125.000 EUR geïnvesteerd en er is 375.000 EUR geïnvesteerd door externe investeerders. Het bedrijf heeft verschillende prijzen gewonnen en was te zien in nationale tv-programma’s. Dit bedrijf zal zich de komende 12 maanden richten op het worden van de toonaangevende software-oplossing voor horeca, en daarna uitbreiden in heel Europa en de rest van de wereld.


Data-gedreven horeca softwareoplossing
Region
The Netherlands
Sector
IT service
Type
For sale
Turnover
100.000 - 250.000
Overname
500.000 - 1.000.000