Profile number 105356

Tech oplossing voor Right-First-Time delivery

05/10/2022 Date added

Located in

The Netherlands

General information

Sector

Transport

Type of company

Other

Legal entity

Private limited company

Type of transaction

To be determined

Life phase enterprise

Starting

Employees in FTE

5 - 10

Type of buyer

  • MBI candidate
  • Strategic acquisition
  • Investor


Financial information

Turnover last financial year

€ 0 - € 100.000

Asking price

€ 1.000.000 - € 2.500.000

Earnings before taxes

€ 0 - € 100.000


Company history/background

De onderneming, is een ‘technology company‘ en is samen met haar groepsmaatschappijen gespecialiseerd in de ontwikkeling van slimme digitale waarschuwingssystemen, die echte problemen oplossen, voor consument en bedrijfsleven. De onderneming richt zich met een reeks innovatieve toepassingen specifiek op het managen van bezoekers en pakketbezorgers aan de deur. De oplossing van deze jonge onderneming bestaat uit een hardware- en een softwarecomponent, waarbij de hardware een receiver is voor de deurbel en de data communiceert naar de app. Stel je voor: een pakketbezorger staat met je pakketje voor de deur, echter je bent niet thuis, aan het werk of zelfs op vakantie. Resultaat; je hoort de deurbel niet en de pakketbezorger brengt je pakketje vervolgens naar een pakketpunt of moet nog eens langskomen. Met de ontwikkelde slimme digitale soft- en hardware kan de pakketbezorger je (zelfs vanuit zijn bus) bereiken of zien waar je pakketje af te leveren wanneer je niet thuis bent. De ontwikkelde toepassingen zijn inmiddels volledig uitontwikkeld. Het is een innovatieve combinatie van hard- en software die vanaf het 4e kwartaal 2022 op de markt wordt gebracht.


Company activities

Business model:

De onderneming heeft de ambitie om de toepassing uit te rollen in zowel Europa als Noord-Amerika (respectievelijk 250 en 130 miljoen huishoudens). Zij zal dit deels doen via eigen verkopen, maar voor een belangrijk deel ook via de ontwikkeling van joint venture partnerships en licensering teneinde tijdsmatig optimaal van de technologie te kunnen profiteren en marketing-investeringen te kunnen beperken.

De inkomsten komen voort uit (directe) verkopen van hardware en abonnementen, alsook uit genoemde partnerships en licenties. De onderneming beschikt hiertoe over een substantiële patentportefeuille, die afgelopen jaren zorgvuldig is opgebouwd. Op grond van deze strategie streeft de onderneming een snelle groei na. Bij eigen directe verkopen zal bij de distributie onder meer gebruik worden gemaakt van Corporates met veel klanten in het huiselijk domein voor wie door inzet van de toepassingen een geheel nieuw marketingcommunicatie platform ontstaat, dat deze Corporates tegen zeer lage kosten zelf kunnen exploiteren. Type klant: B2B; B2C Gewenst type investeerder: Angel Investor


Unique selling points

USP’s:  

  • Brengt het missen van bezoekers en pakketjes aan de deur terug tot een absoluut minimum en biedt de bewoner daarmee ‘peace of mind
  • Reduceert afleverkosten van online bestellingen
  • Reduceert CO2-uitstoot en verkeer in de straat en draagt materieel bij aan duurzaamheid. Biedt grote corporates een uniek communicatiekanaal met hun klanten.Heeft een positieve impact op de customer journey van E-commerce bedrijven.
Benodigd kapitaal: €1.500.000,-
 
Investeringsbehoefte:
  • Marketingactiviteiten €400.000,-
  • Uitbouw organisatie €500.000,-
  • IJzeren voorraad spoedleveringen €450.000,-
  • Software & IP-portefeuille €150.000,-
Sector:
  • B2B Software; B2C Software; Consumentengoederen; Logistiek; Marketing

Other

Bedrijfsfase:

  • Early Growth Aantal founders: 4
  • Aantal huidige werknemers: 8 Ervaring founders: Veel ervaring en competentie met betrekking tot software en hardware ontwikkeling. Idem m.b.t. het commercieel uitrollen van innovaties, zowel nationaal als internationaal.  

Maandelijkse omzet:

  • €0,- Omzet (prognose) komende 12 maanden: €2.800.000,- als resultante van de gekozen distributiestrategie via enkele grote partijen met veel klanten in het huiselijk domein.  

Omzet (prognose) maand 13-24: €7.800.000,- Huidige maandelijkse kosten: €60.000,-

Reeds toegezegde financiering:

  • Van diverse indirect betrokkenen zijn reeds mondelinge toezeggingen tot deelname aan de converteerbare obligatie ontvangen voor circa €250.000,-. De betreffende €250K is ingezet als bridge en moet worden afgelost. Het op te halen bedrag blijft €1,5 miljoen. Overige relevante informatie: Er is tot de early-stage fase een totale investering in de ontwikkeling gestoken van circa €4 miljoen door founders, (toekomstig) management en adviseurs.

Tech oplossing voor Right-First-Time delivery
Region
The Netherlands
Sector
Transport
Type
For sale
Turnover
0 - 100.000
Overname
1.000.000 - 2.500.000