Profile number 105218
16/09/2022 Date added
Located in
Overijssel
Sector
Retail non-food
Type of company
Car dealer, service station
Legal entity
Private limited company
Type of transaction
Shares
Life phase enterprise
Full-grown
Employees in FTE
5 - 10
Type of buyer
Turnover last financial year
> 5.000.000
Asking price
To be agreed
Earnings before taxes
€ 100.000 - € 250.000
Het universele autobedrijf bestaat 30 jaar en heeft als activiteit de in- en verkoop van occasions, reparatie en onderhoud. Het bedrijf is gevestigd in de kop van Overijssel op een terrein van 4000m2 met daarop een modern pand met showroom, een werkplaats en een wasstraat. Er zijn 4 FTE werkzaam binnen het bedrijf naast de eigenaren. De jaaromzet ligt op 5,2 miljoen euro met een EBITDA 220K. Naast een goede reputatie en een hoge klanttevredenheid, is het bedrijf de afgelopen 2 jaar explosief gegroeid met gemiddeld 109% groei per jaar. Naast een BOVAG-lidmaatschap is de onderneming ook RDW erkend. De afgelopen jaren is er sterk geïnvesteerd in de toekomst.
Occasionverkoop
• Omzet van verkoop: 4,69 miljoen (90%)
• 80% particulier en 20% zakelijk
• Gemiddelde verkoopwaarde per kenteken €11.480
• Aantal auto’s op voorraad: 55
• Doorloopsnelheid verkoop; 9,5 maal verkoop voorraad op jaarbasis
• Voorraad waarde: € 750.000
Werkplaats
• Omzet van 490K werkplaats (10%)
• 2 bruggen
Sterke omzet groei
Het bedrijf is sterk gegroeid de afgelopen 4 jaar, er is een goede basis gelegd om verder te groeien.
Rendement potentie
In de afgelopen 4 jaar is er veel geïnvesteerd en in mindere mate gestuurd op rendement. Daarom zijn de geboekte winsten nog relatief laag geweest.
Geautomatiseerd en gestructureerd
Er is veel geïnvesteerd in het automatiseren en structureren van processen wat de koper zekerheid en grip geeft.
Grote zelfstandigheid
Doordat de huidige eigenaren in het bezit zijn van meerdere bedrijven, is het autobedrijf zeer zelfstandig en kan het goed op zichzelf draaien.
Online lead generatie
Door de nieuwe website en goed ingerichte koppelingen met portalen met de daarbij ontwikkelde werkwijze is er een online lead generatie opgezet met omzet als resultaat.
Klaar voor de toekomst
Met onder andere de frisse nieuwe huisstijl, vernieuwde website, investeringen in de werkplaats, nieuwe
Huidige eigenaren zijn ondernemers in hart en nieren en hebben over de jaren heen een portfolio opgebouwd van verschillende bedrijven. Nu zijn de ondernemers op het punt gekomen dat ze bij een van de bedrijven meer internationale groei willen creëren. Om dit te kunnen realiseren, is het afstoten van ondernemersactiviteiten nodig, wat heeft geleid tot het besluit om dit autobedrijf te verkopen. De eigenaren zoeken een bevlogen opvolger die het bedrijf verder wil laten groeien en die de verantwoordelijkheid neemt om goed te zorgen voor het personeel.