Profiel nr. 67505
13/11/2018 Geplaatst
Gevestigd in
Noord-Brabant
Branche
Dienstverlening
Soort bedrijf
Uitzenden, detacheren
Rechtsvorm
BV
Transactievorm
Activa / passiva transactie
Levensfase onderneming
Volwassen
Aantal medewerkers (in FTE)
< 5
Type koper
Omzet indicatie
€ 100.000 - € 250.000
Indicatie overnamebedrag
€ 100.000 - € 250.000
Resultaat voor belasting
€ 0 - € 100.000
Het bedrijf is gestart door een aantal ondernemers die na jaren ervaring in het publieke domein zagen dat software in overheidsland vaak minder gebruiksvriendelijk is dan men zou mogen verwachten. Ook is de leverancier na aankoop vaak nodig om allerlei basisactiviteiten te helpen verrichten.
Het bedrijf gaat uit van softwaregebruik zoals dat in de privésfeer normaal is. Voor het gebruik van nu.nl, dropbox of de NS app op de smartphone heb je geen training nodig, de leverancier hoeft geen uren te schrijven en het werkt altijd.
Het bedrijf heeft het gemak en overzicht van dit soort apps naar de zakelijke omgeving gebracht.
Het pakket 'Matching' brengt vraag en aanbod in brede zin bij elkaar. Vragers (mensen die bv. een projectmanager voor hun project zoeken) bieden aan via een bepaald format, aanbieders (projectmanagers) krijgen een appje en kunnen reageren. Elke stap in het traject wordt in tijd gelimiteerd. Hierdoor ontstaat overzicht bij alle betrokkenen en rust in het proces. Vrijwel alle functionaliteit wordt gestuurd door parameters. Communicatie gaat bij gebruikers via de smartphone. De ervaring bij klanten leert dat dit heel prettig en gebruiksvriendelijk is.
Bij het begin moet het systeem ingericht worden. Aangezien Yibe Matching Vraag en Aanbod bij elkaar brengt en de vraag fluctueert, moeten Aanbieders hun CV in het systeem zetten. Ze moeten aangeven via tags waar hun speciale expertise en belangstelling zit. Aanmelden bij Telegram gebeurt door opgeven van hun mobiele nummer. Verder wordt geen informatie gevraagd. Parametergestuurde waarden zoals termijnen voor opeens.
Onze software is gebouwd volgens 4 principes:
1. Intuïtief - de gebruiker snapt meteen hoe het werkt, zonder uitleg of training
2. Standaard - het pakket is standaard maar kan door de beheerder volledig zelf ingericht worden.
3. Zelfredzaam - er is geen hulp van de leverancier nodig om te kunnen werken
4. Overzicht - de gebruiker heeft altijd 1 scherm zodat er altijd overzicht is In de publieke sector zijn binnen de softwareleveranciers deze principes beslist onderscheidend te noemen.
Efficiency: In principe moet er sprake zijn van vraag en aanbod die handmatig slechts met veel moeite te matchen is. Als je uitgaat van 200 projectmanagers en 1500 aanvragen per jaar kun je zomaar 1 fte, oftewel 80-100 K per jaar besparen. Zaken gaan veel sneller, strakker en het matchingsproces verloopt voorspelbaar voor alle betrokken partijen. Dit creëert rust in het proces.
Het proces in de applicatie verloopt via de volgende stappen:
Stap 1: Aanvraag wordt ingediend via een vast formaat (begin- en einddatum, dagen per week, eventueel tarief, aandachtsgebieden).
Stap 2 (optioneel): De aanvraag op volledigheid wordt door een coördinator of automatisch door het systeem gecontroleerd. De status wordt gewijzigd naar definitief. Hierdoor wordt de aanvraag verstuurd naar projectmanagers of aanbieders met het juiste profiel.
Stap 3: Projectmanager of uitvoerder krijgt een Telegram bericht met de aanvraag toegelicht. Hij kan op zijn smartphone:
Stap 4: De procedure sluit. Coördinator vergelijking