03/12/2014 Geplaatst

Gevestigd in

Nederland

Algemene informatie

Branche

Detailhandel Non-Food

Soort bedrijf

Overig

Rechtsvorm

N.v.t.

Transactievorm

Nader te bepalen

Levensfase onderneming

Volwassen

Aantal medewerkers (in FTE)

< 5

Type koper

  • MBI kandidaat
  • Strategische overname


Financiële informatie

Omzet indicatie

Vertrouwelijk

Indicatie overnamebedrag

€ 250.000 - € 500.000

Resultaat voor belasting

Vertrouwelijk


Overig
Dit is een succesvolle en snelgroeiende franchiseformule met bijna 30 vestigingen door heel Nederland. De franchiseformule streeft naar een landelijke dekkingsgraad met 45 – 50 vestigingen. Door gezamenlijke inkoop kan deze formule de laagste prijzen hanteren. De franchiseformule voert een uitgekiend breed en diep assortiment voor het low budget segment. De slogan luidt dan ook ‘mooier wonen voor minder geld!’. De formule benadert haar consument met een resultaatgerichte collectieve reclamecampagne, zoals intensieve huis aan-huis foldering. Van, voor en door ondernemers Ondernemers zijn leading: De onderneming is een (hard) franchise formule. Dit betekent onder meer dat de franchisenemers verplicht zijn het volledige kernassortiment te voeren. Er wordt de winkels gevraagd de pricing & signing huisstijl van de formule te volgen en deel te nemen aan de marketingkalender. En tot slot alle eigen uitingen af te stemmen op het formulebeleid. Uniek aan deze formule als franchiseformule is dat het formule beleid in verregaande mate bepaald wordt door de ondernemers zelf. De formule werkt met een aantal beslissingsbevoegde commissies. De belangrijkste zijn de inkoopcommissie en de reclamecommissie. Beiden bestaan uit vier ondernemers en één medewerker van de franchisegever. Reclame: De folder is binnen de franchiseformule een belangrijke component in de reclamestrategie. De folder van de formule verschijnt jaarlijks 13 maal. Door de omvang van de gezamenlijke folderoplage binnen het moederbedrijf kan de folder afgenomen worden tegen een zeer lage prijs van circa 2,0 cent per stuk. Daarnaast brengt de formule een woonmagazine uit om goed te laten zien dat je echt mooier kunt wonen voor minder geld! Naast de folder wordt sterk ingezet op de aanwezigheid op internet. Dit uit zich met name in een omvangrijke website inclusief webshop en aanwezigheid op de sociale media. Franchisenemers kunnen rekenen op een intensieve begeleiding voor en tijdens de opening van hun vestiging. Na de opening gaan zij op eigen kracht verder, met daarbij uiteraard de ondersteuning en voordelen van de franchiseorganisatie. Entreegeld: €5.000 Totale investering: €300.000 (inclusief voorraad) Benodigd eigen vermogen: 20 - 30% van de totale investering Gemiddelde omzet per vestiging: €1.200.000 Wilt u meer weten over de formule of over de mogelijkheden bij de formule? Reageer en wij nemen contact met u op.

Meubelformule zoekt franchisenemers
Regio
Nederland
Branche
Detailhandel Non-Food
Type
Te koop aangeboden
Omzet
Vertrouwelijk
Overname
250.000 - 500.000