Profiel nr. 107935
16/05/2024 Geplaatst
Gevestigd in
Nederland
Branche
ICT-Dienstverlening
Soort bedrijf
E-commerce
Rechtsvorm
BV
Transactievorm
Aandelentransactie
Levensfase onderneming
Groeiend
Aantal medewerkers (in FTE)
< 5
Type koper
Omzet indicatie
€ 100.000 - € 250.000
Indicatie overnamebedrag
N.o.t.k.
Resultaat voor belasting
Vertrouwelijk
Het bedrijf is opgericht in 2016. Het bedrijf richt zich op de verkoop van tablets met eigen software en de daarmee gepaard gaande abonnementen.
Ons product wordt meestal als volgt gebruikt:
De eindgebruiker, die meestal geen technische affiniteit (meer) heeft, hoeft alleen maar naar ons product te kijken, om de tijd en berichtjes/reminders, foto’s en YouTube-video’s (die familieleden erop kunnen zetten via de smartphone), te kunnen zien. Ook voor het beeldbellen hoeft de ontvangende partij geen handeling uit te voeren behalve kijken (en praten). Op deze manier krijgen veel mensen meer structuur in hun leven en houden ze de binding met hun naasten. De ‘kopende’ klanten zijn veelal mensen tussen de 35 en de 65 die zich zorgen maken over hun vader en/of moeder, die vergeetachtig wordt en/of begint te vereenzamen. Met de ontwikkelde software en doelgerichte marketing heeft het bedrijf in de afgelopen jaren een aanzienlijk abonnementsvolume opgebouwd.
E-commerce;
Wij verkopen ongeveer 65% van onze producten via onze Nederlandse en Duitse website. In feite hebben we het hier over B2C-verkoop, waarbij de koper vaak een (klein)dochter of (klein)zoon is van de oudere eindgebruiker.
Wederverkopers;
De overige 35% verkopen we via wederverkopers; aanbieders van zorgartikelen. Zij richten met name op consumenten, maar ook op zorginstellingen. Daarbuiten wordt ons product ook verkocht via het Bol.com-kanaal.
Internationale mogelijkheden;
Ongeveer 75% van onze verkoop vindt plaats in Nederland en Belgie. De overige verkoop vindt plaats in Duitsland en Zwitserland; veelal via onze Duitse website. maar ook via een aantal Duitse en Zwitserse wederverkopers. Via onze Engelse website wordt momenteel sporadisch ons product verkocht. Maar met onze website en de achterliggende WooCommerce-omgeving hebben we een goed fundament gelegd om ook in de angelsaksische klanten te werven.
Het unieke uitgangspunt dat wij daarom hanteren is dat de oudere het product niet hoeft aan te raken; het moet niet moeilijker zijn dan klok kijken. De klok kan alleen worden bediend vanaf een extern apparaat (bijv. smartphone of laptop), waardoor de kans op onbedoelde wijzigingen minimaal is. Dit is een belangrijk voordeel ten opzichte van de concurrentie, omdat dit de toegankelijkheid van onze producten voor de oudere aanzienlijk verbetert.
Het aantal mensen met dementie en het aantal ouderen dat zich eenzaam zegt te voelen is sterk groeiende; dit geldt voor Nederland en voor de meeste andere omringende landen. Gelijkertijd geeft het bij deze doelgroep ook veel individuele wensen/eisen. Met ons product hebben we de afgelopen jaren gewerkt aan een product waarin het overgrote deel van de doelgroep zich in kan vinden; dus waar 80% van de potentiele doelgroep blij mee is. Hiermee hebben we nu een product in handen dat schaalbaar is en relatief makkelijk in te zetten.
Het bedrijf wordt nu te koop aangeboden om twee redenen:
Voor die volgende groeifase zijn het meest logisch:
De bedrijfsvoering van het bedrijf is niet locatie gebonden.