laatst bijgewerkt op: 09-12-2016

Vrijwel dagelijks kwamen er reacties op mijn profiel

Na zo’n twintig jaar ondernemerschap hakte Gé Dievelaar de knoop door: zijn bedrijf Stitch-it ging in de verkoop. In december 2008 plaatste hij een profiel op Bedrijventekoop.nl en al in april 2009 gingen zijn bedrijf én personeel over naar de koper. “Ik kreeg direct bijna dagelijks reacties op mijn profiel. Daardoor was er meteen actie en vond ik snel de juiste koper.”

Gé Dievelaar (48) startte in 1988 met Stitch-it. Het bedrijf richtte zich oorspronkelijk op positiekleding, maar in de loop der jaren werd de focus verlegd naar bedrijfs- en promotiekleding met geborduurde namen, logo’s of emblemen. De zaken gingen goed. Toch vond Gé Dievelaar het zo langzamerhand tijd worden voor iets anders. Daarom besloot hij in 2008 om zijn bedrijf van de hand te doen en een profiel te plaatsen op Bedrijventekoop.nl. Hij was goed voorbereid en had zelfs al – in overleg met zijn accountant – een verkoopmemorandum opgesteld, zodat hij geïnteresseerden meteen van informatie kon voorzien.

“Bedrijventekoop.nl maakte op mij meteen een professionele indruk”, vertelt Gé Dievelaar. “Zo vind je er bijvoorbeeld stappenplannen voor de aan- en verkoop van een bedrijf. Ideaal voor mensen die geen ervaring hebben met fusies en overnames. Ik heb er meteen mijn voordeel mee gedaan. Het plaatsen van een profiel is bovendien heel eenvoudig. Wat ik wel jammer vind, is dat je geen foto’s en illustraties bij je profiel kunt plaatsen. Maar de website is zakelijk en diende precies dat doel dat ik voor ogen had. Wat me trouwens echt overhaalde om hier een profiel te plaatsen, was de reclamebutton van mijn eigen accountant op de website.”

Er kwamen maar liefst 29 reacties op het profiel. De eerste schifting maakte Gé Dievelaar zelf. “Om het bedrijf over te nemen en op een goede manier voort te zetten, is meer nodig dan alleen goede wil. Je moet ook de nodige kennis in huis hebben, al is het maar omdat we bijvoorbeeld een productielocatie in Polen hebben. Daarom ben ik slechts met acht à negen kandidaten in gesprek gegaan. Dat traject leidde ik zelf, met ondersteuning van mijn accountant. Mijn beweegredenen om het bedrijf te verkopen, lagen niet in de financiële sfeer en ik was er niet emotioneel onder. Dat maakt het proces gemakkelijker. Na een aantal rondes bleef er één koper over. Een mooie partij die het bedrijf vertrouwd en professioneel heeft voortgezet.