laatst bijgewerkt op: 02-12-2016
Franchise platform powered by Bedrijventekoop.nl

Een goed en duidelijk profiel vergroot de kans op succes

Een week na het plaatsen van een profiel op Bedrijventekoop.nl had Sijbe Bonsma al zo’n twaalf reacties in zijn mailbox. En uiteindelijk werden dat er zelfs vijftig. Kortom: genoeg gegadigden voor zijn assurantieportefeuille met de focus op pensioenen. Volgens Bonsma komt dat niet alleen door het aanbod, maar ook door de opzet van zijn profiel.

Sijbe Bonsma richtte zijn pensioenadviesbureau op in 2001. Persoonlijke omstandigheden, groeiende administratieve druk vanwege de zorgplicht en de almaar toenemende wet- en regelgeving deden hem echter besluiten om zijn bedrijf te verkopen. Hij kwam al snel terecht op Bedrijventekoop.nl en plaatste een profiel. “Binnen amper een week had ik al zo’n twaalf reacties en na enkele weken zelfs vijftig”, vertelt Sijbe Bonsma enthousiast. “De reacties waren kwalitatief niet allemaal even hoogwaardig, maar het overgrote deel was goed. En het mooie is: ze kwamen niet alleen uit het noorden van het land, waar mijn bedrijf gevestigd was, maar uit heel Nederland.”

Na enkele weken maakte Sijbe Bonsma een selectie. Vijf personen ontvingen een uitnodiging voor een gesprek en met twee van hen was er duidelijk sprake van een klik. Met die partijen ging hij de onderhandelingen in. “Uiteindelijk bleef er één koper over, een grotere partij met vestigingen in Amsterdam en Zoetermeer. Het traject dat volgde, verliep voorspoedig, mede dankzij de goede adviseurs uit mijn netwerk.”

“Bedrijventekoop.nl heeft op mij een goede indruk gemaakt”, vervolgt Sijbe Bonsma. “De website is duidelijk en laagdrempelig. Wat mij nog het meest verraste, is dat de dienstverlening verder gaat dan de website alleen. Zo ben ik verschillende keren gebeld door mensen van Bedrijventekoop.nl. Ze vroegen me dan hoe het ervoor stond en of ik ergens hulp bij nodig had. Heel attent. Verder helpen ze je ook met het opstellen van een profiel, tenminste als je daar interesse in hebt. Voor mij was dat niet nodig; ik heb al eens vaker een bedrijf verkocht via internet. Maar het is absoluut een feit dat een goed profiel de slagingskans vergroot. Denk aan de juiste inhoud, een heldere opzet en slim gebruik van trefwoorden.”