laatst bijgewerkt op: 02-12-2016

Dit profiel is verkocht of niet meer actief. Onder aan de pagina vindt u meer profielen die corresponderen met dit profiel.


HARD- EN SOFTWARE VOOR MEDISCHE TOEPASSINGEN

profiel nr. geplaatst branche soort bedrijf
8427 07-12-2007 Dienstverlening Overig
regio transactievorm aantal personeelsleden oppervlakte in m2
Nederland Overig minder dan 5 (of niet van toepassing) N.v.t.
omzet laatste boekjaar resultaat voor belasting overnameprijs rechtsvorm
N.v.t. Vertrouwelijk N.v.t. B.V.

omschrijving

De onderneming : Onderneming die in samenwerking met gerenommeerde medische specialisten hard- en software heeft ontwikkeld, die neurofeedback-therapeuten in staat stellen om aanzienlijk meer patiënten met neurobiologische aandoeningen te behandelen dan tot nog toe mogelijk was.Behandelmethoden op basis van neurofeedback richten zich op het trainen van specifieke hersengolven; zodoende kunnen patiënten toe met minder medicatie. Het is een bewezen methode, die momenteel in Nederland onder meer succesvol wordt toegepast bij nek- en schouderpijn, nervositeit, epilepsie and attention deficit disorders (ADHD of ADD). Het aantal therapeuten is evenwel laag, waardoor er sprake is van grote wachtlijsten.

Het product : De ontwikkelde soft- en hardware maakt het mogelijk dat patiënten hun trainingsessies thuis doen op hun eigen PC, waarbij de vooruitgang on-line door de therapeut gevolgd kan worden. Dit beperkt het aantal bezoeken aan de therapeut sterk, en minimaliseert praktische problemen m.b.t. reistijd, schoolverzuim, etc. Bovendien zijn de oefeningen aantrekkelijk: in plaats van eenvoudige graphics wordt gewerkt met een compleet audio-visueel spel, technologisch geheel up-to-date.Het product omvat naast de soft- en hardware een totaal dienstenpakket, bestaande uit training, dataverzameling en (tele-)support.Het product is uniek. Op het gebied van ontwikkeling van hard- en software is er een grote voorsprong op eventuele navolgers, en vanwege de vele en hechte contacten met therapeuten en toonaangevende medisch specialisten is het totaalconcept vrijwel onmogelijk te kopiëren.

Marketing : De inspanningen richten zich in eerste instantie op de behandeling van ADHD, vanwege de omvang van de markt, de hoge motivatie van patiënten en de bewezen werking. De hard- en software wordt gekocht door de ouders van de patiënten; de prijs is relatief laag en vormt bij de doelgroep geen obstakel voor aanschaf. De ADHD-markt is kwalitatief en kwantitatief geheel in kaart gebracht. Zeer conservatieve inschattingen o.b.v. de Nederlandse marktomvang en penetratie leiden tot verwachte omzetten in Nederland van € 325.000,- in 2007 tot € 4.000.000,- in 2009. Introductie in andere landen is gepland per 2009. Marges liggen tussen 45 en 55%. In een later stadium kunnen andere doelmarkten voor neurofeedback worden aangeboord, met gebruikmaking van reeds ontwikkelde technologie.

Participant / MBI : De afgelopen twee jaar is ca. € 175.000,- geïnvesteerd in productontwikkeling en testing. Het product is nu marktklaar. Nodig is ca. € 150.000,- werkkapitaal voor het eerste jaar en € 150.000.- voor het tweede jaar. Er zijn twee mogelijkheden tot participeren:- Actief: full-time betrokkenheid op het vlak van marketing en sales, waarbij een management fee wordt uitgekeerd. In te brengen € 150.000,- in jaar 1 voor een minderheidsaandeel, met een optie tot verwerven van een meerderheidsaandeel in de toekomst. Na een jaar kan a.d.h.v. de resultaten en vooruitzichten een aanvullende investering van hetzelfde bedrag worden overwogen.- Passief: informal investment. In te brengen € 150.000,- voor een minderheidsaandeel, dan wel tegen een rente van 8%.


Notice: Use of undefined constant php - assumed 'php' in /home/2130405203/web/templates/partials/footer.php on line 29