Theebloemen met eigen merk.
Deze artistieke thee kenmerkt zich door zijn unieke verschijning, sensationele ontpopping van de bloem en een meeslepende bloemengeur gemixt met een geweldige thee smaak. Dit is het kunstwerk onder de theemakers.
Het bedrijf zet zich in als exclusief theebloemen merk waarbij de nadruk wordt gelegd op de belevenis, waarmee het inspeelt op de groeiende vraag in Nederland naar verschillende soorten thee. Het merk is voornamelijk gericht op het aanbieden van de theebloemen aan horecazaken, cadeauwinkels en bloemenwinkels. Waarbij de meeste verkooppunten (40) zich in midden/west Nederland bevinden.
Binnen de markt van cadeauwinkels en bloemenwinkels is vooralsnog weinig concurrentie en de onderneming heeft dan ook potentie om zich verder uit te breiden naar andere delen van het Nederland. Naast de offline verkoop heeft het bedrijf een vernieuwde online omgeving waarmee de consument rechtstreeks benaderd wordt. Tevens is het product in verschillende andere webshops opgenomen.
Regio:
Vooralsnog midden/west Nederland. De onderneming is niet plaatsgebonden.
Omvang:
Omzet 2015 12.000.
Koper:
Horeca toeleverancier die een eigen theemerk als een waardevolle toevoeging ziet. Cadeauwinkel groothandel. Bloemisterij groothandel. MBI kandidaat of online specialist.
Geboden:
Intellectuele eigendommen, klanten, leveranciers, website en URL en huidige voorraad.
Reden verkoop:
Tijdsgebrek door focus op een andere onderneming.