laatst bijgewerkt op: 07-12-2016

Dit profiel is verkocht of niet meer actief. Onder aan de pagina vindt u meer profielen die corresponderen met dit profiel.


GROOTHANDEL HORECA-PRODUCTEN

profiel nr. geplaatst branche soort bedrijf
61020 30-04-2015 Groothandel Groothandel in levensmiddelen
regio transactievorm aantal personeelsleden oppervlakte in m2
Nederland Aandelentransactie 10 - 50 1.000 - 10.000
omzet laatste boekjaar resultaat voor belasting overnameprijs rechtsvorm
Meer dan € 5.000.000 Vertrouwelijk € 2.500.000 - € 5.000.000 B.V.

omschrijving

Het betreft een gerenommeerde groothandel in vleesspecialiteiten (beroemd om de kwaliteit!) en (bijna) alle andere horecaspecialiteiten van frites en frituurvet tot aan tandenstokers toe. Het bedrijf bestaat al ca. 30 jaar. De dagverse vleesproducten worden in de eigen verwerkruimtes bereid. De producten worden in gekoelde staat afgeleverd.

De hoge servicegraad en uitstekende kwaliteit tegen betaalbare prijzen leveren een hoge score bij klanttevredenheidsonderzoeken. Er is dan ook een grote vaste klantenkring van restauranthouders.

De 2 panden (productie en magazijn/distributie) van waaruit de werkzaamheden plaatsvinden, worden gehuurd en zijn centraal in het werkgebied gelegen.

Het bedrijf realiseert een omzet van > € 8.000.000 per jaar met een brutomarge van ca. 20% en een bedrijfsresultaat van ca. 5%.

De vraagprijs voor 100% van de aandelen is vastgesteld op € 3 miljoen, zijnde de intrinsieke waarde van de onderneming en een goodwill bedrag. Dit goodwill-deel in de koopsom is gebaseerd op de naamsbekendheid, het trouwe klantenbestand, het team van medewerkers en het rendement.

Een geïnteresseerde koper zal bij een bancaire financiering rekening moeten houden met een “eigen” inbreng van minimaal 25 tot 30%.

Er wordt een goede inwerk- en overdrachtsperiode geboden.

Een echt horeca groothandelsbedrijf met expansiekansen, een goed team medewerkers en groet naamsbekendheid voor een redelijke overnameprijs.

Kan geschikt zijn voor een MBI-er (met financiële middelen), maar zeker ook voor een strategische koper om zijn/haar positie in de markt te vergroten en synergie voordelen te behalen.
Kennis van de horeca-markt is een groot voordeel.

Het bedrijf is eigenlijk niet geschikt voor “een financiële koper”.


Notice: Use of undefined constant php - assumed 'php' in /home/2130405203/web/templates/partials/footer.php on line 29