laatst bijgewerkt op: 08-12-2016

Dit profiel is verkocht of niet meer actief. Onder aan de pagina vindt u meer profielen die corresponderen met dit profiel.


SUCCESVOLLE WEBSITE HOBBY EN VRIJE TIJD

profiel nr. geplaatst branche soort bedrijf
60728 03-03-2015 Detailhandel Non-Food Webwinkel
regio transactievorm aantal personeelsleden oppervlakte in m2
Friesland Activa / passiva transactie minder dan 5 (of niet van toepassing) N.v.t.
omzet laatste boekjaar resultaat voor belasting overnameprijs rechtsvorm
€ 100.000 - € 200.000 € 25.000 - € 50.000 € 100.000 - € 150.000 Eenmanszaak

omschrijving

Introductie
Specialisatie in bijzondere speelkaarten voor kaart- en kansspelen én goochel/truc kaarten. Levering aan retail en direct aan consument. Ideale e-commerce producten. Aanzienlijk marktaandeel in Nederland. Recente internationale ontwikkeling veelbelovend.

Omschrijving
Specialisatie in bijzondere speelkaarten voor kaart- en kansspelen én goochel/truc kaarten. Levering aan retail en direct aan consument. De activiteit speelt goed in op twee sterk groeiende segmenten: collectors en een steeds groter wordende groep beginnende en gevorderde ‘card magicians’. Ideale e-commerce producten. Aanzienlijk marktaandeel in Nederland. Recente internationale ontwikkeling veelbelovend. Verveelvoudiging omzet in relatief korte periode is haalbaar perspectief.

Wie zich verdiept in het fenomeen ‘speelkaart’, ontdekt de eeuwenlange traditie over de hele wereld en de start van commerciële productie vanaf de uitvinding van de boekdrukkunst. De grafische kunst achter de kaart reikt tot in musea en kent een grote groep verzamelaars. Het kaartspel zelf bevindt zich op het snijvlak van spel, geld en illusie. Winnen of verliezen in huiselijke, sportieve of professionele kring. Daar gaat het om. Al eeuwenlang. De verkoop van speelkaarten is een blijvende business!

Hoewel een eenvoudig kaartspel op elke hoek van de straat voor een luttel bedrag gekocht kan worden is er daarnaast een aanzienlijke niche waarin een ander type koper geld wil uitgeven in een breder, dieper en gespecialiseerd assortiment. Een niche waarin niet veel concurrenten actief zijn. De verkoper van deze activiteit is in dit gat gesprongen en heeft snel succes weten te boeken.
Het assortiment bestaat uit bekende en minder bekende merken die via 3 hoofdwebsites met individuele backoffices worden aangeboden. Reguliere kaarten, special decks, packs, bijzondere/zeldzame uitgaves en accessoires. Producten variërend van enkele euro’s tot enkele tientjes per pack.

De activiteit werd in oktober 2013 gelanceerd en heeft vanaf het tweede halfjaar in 2014 behoorlijke vaart gekregen. Recentelijk maakt een nieuw platform het mogelijk ook internationaal de vleugels uit te slaan en dat levert direct ook groeiend succes op. Concentratie op Duitsland, Denemarken, België, Frankrijk en Engeland. Duitsland wordt belangrijkste groeimarkt.

De doelgroep is in de basis breed. Reguliere kopers en voor een deel ook de echte collectors van zeldzame decks of bijzondere uitgaven. Een ander sterk groeiend segment, mede door ondersteuning van instructiemogelijkheden via YouTube, is de jonge groep van ‘card magicians’. Het geeft het stabiele segment van speelkaarten een enorme boost.

Kerncijfers
De gerealiseerde omzet in het startjaar is € 75.000,- ex btw. De verwachte omzet in 2015 is begroot op circa € 120.000,-. Indien de internationale ontwikkeling doorzet zoals thans het geval is, dan mag rekening gehouden worden met een nog grotere omzetstijging, met name in Duitsland. Ruim 25% van de orders komt van buiten Nederland. Verwachting is dat dit groeit naar 75%. Ruim 15% van de omzet wordt gerealiseerd in retail. De brutomarge gaat richting 50%. Gezonde EBIT van 20%.
Bijzonderheden

De producten zijn klein in omvang en vragen bijzonder weinig voorraadruimte. Verzendkosten zijn laag. Handling, fulfilment en customer services vereisen thans 2 uur per dag. Management bestaat vooral uit voorraadbeheer, marketingondersteuning en research naar innovaties. Dit vraagt gemiddeld 1 dag in de week.
De verkoper heeft eerder tegen zeer aantrekkelijke condities en lage valutakoers een aanzienlijke voorraad ingekocht. Het is daardoor mogelijk om producten competitief aan te bieden. Dat is een deel van het succes. Concurrenten kennen aanmerkelijk hogere inkoopkosten. De waarde van de over te nemen courante voorraad is circa € 55.000,-.

Ruim 63.000 unieke bezoekers aan de verschillende websites in 2014. Circa 60% via Adwords. Hoge conversie tegen relatief lage kosten. De marketingondersteuning moet nog verder ontwikkeld worden. Hier is nog ruimte voor aanzienlijke verbeteringen op het vlak van SEO/SEA/SM. Investering in marketing bedraagt minder dan 10%. Ook de internationale ontwikkeling zal nog de nodige aandacht moeten krijgen om vaste voet aan de grond te krijgen en net als in Nederland een substantieel marktaandeel te veroveren.

Reden verkoop
De verkoper combineert studie en e-commerce ondernemerschap. Eerder werd al een succesvolle e-commerce activiteit opgebouwd en verkocht. Ook de huidige nieuwe activiteit blijkt succesvol. Opbouwen van een activiteit is beheersbaar, maar zodra een activiteit snel en structureel groeit, wordt ook deze keer de keuze gemaakt om studie voorrang te geven en de activiteit te verkopen.

Profiel koper
Om verder te groeien moet de koper interesse hebben om internationaal te ontwikkelen. De voorsprong kan verder vergroot worden door professionalisering van online marketing activiteiten. Het verdient aanbeveling dat deze kennis aanwezig is of snel verworven gaat worden. In termen van benodigde tijdsbesteding is sprake van een nevenactiviteit die naast andere activiteiten verder uitgebouwd kan worden. Gezien het verwachte omzetniveau en groeikansen kan ook gekozen worden voor voortzetting als autonoom opererende activiteit.

Vraagprijs
De vraagprijs is € 45.000,- voor overname van de activiteiten en overname van circa € 55.000,- aan courante voorraden.


Notice: Use of undefined constant php - assumed 'php' in /home/2130405203/web/templates/partials/footer.php on line 29