laatst bijgewerkt op: 07-12-2016

Dit profiel is verkocht of niet meer actief. Onder aan de pagina vindt u meer profielen die corresponderen met dit profiel.


HOTEL RESERVERINGSSYSTEEM

profiel nr. geplaatst branche soort bedrijf
59662 20-08-2014 Dienstverlening ICT-dienstverlening
regio transactievorm aantal personeelsleden oppervlakte in m2
Nederland Aandelentransactie 5 - 10 N.v.t.
omzet laatste boekjaar resultaat voor belasting overnameprijs rechtsvorm
Vertrouwelijk Vertrouwelijk € 100.000 - € 150.000 B.V.

omschrijving

Introductie
De onderneming biedt een reserveringssysteem waarmee hotels en congrescentra het volledige beheer kunnen voeren over vergaderruimtes en werkplekken en deze online boekbaar kunnen maken. Dit lijkt raar, maar bestaande systemen kunnen dit niet! Als aanbieder die zich specialiseert in de niche van vergaderruimtes biedt het SaaS systeem van de onderneming de meest uitgebreide functionaliteit in de markt tegen de laagste kosten. Er zijn nog geen andere systemen waarmee klanten online kunnen boeken.

De onderneming Holding is in 2011 opgericht en heeft vanaf 2012 in opdracht van een marktpartij de applicatie ontwikkeld. Het systeem is sinds medio 2013 in gebruik bij de lead customer Postillion Hotels en wordt sinds eind 2013 aangeboden aan hotels en vergadercentra. Per juli 2013 is het systeem bij 10 locaties in gebruik. Zowel ontwikkeling als onderhoud worden in-house gedaan.

De onderneming telt momenteel 6 medewerkers en zal vanaf oktober 2014 een senior manager uit de hospitality markt aannemen om als Directeur Business Development de klantenbasis uit te bouwen en internationalisatie op te zetten. Om deze versnelde groeistrategie mogelijk te maken zoekt De onderneming een bedrag van EUR 150,000 als additionele investering.

De onderneming verwacht in 2014 een omzet te realiseren van EUR 207.000 die groeit naar ruim EUR 700.000 in 2015, waarmee medio 2015 break-even wordt bereikt.

Vanaf 2016 zullen de inkomsten fors verder groeien omdat dan naast de licentie inkomsten van nieuwe klanten de (dan) bestaande klanten een vast basis van recurring inkomsten genereren.

Strategie
De strategie is om eerst binnen Nederland een positie te verwerven waarmee het bedrijf break even bereikt (50 locaties) en vervolgens andere Europese landen te betreden, te beginnen met Duitsland, waar al een aantal contacten ligt. Het systeem is volledig meertalig en zal in de internationale markt worden aangeboden.

Naast de eigen sales worden introducties verkregen via verschillende bedrijven van property management systemen (PMS) waarmee De onderneming koppelt.

Het PMS is het centrale IT systeem van een hotel, waarmee de kamerverhuur wordt beheerd. De meeste PMS systemen zijn geïnteresseerd om te koppelen met De onderneming (en andere secundaire systemen) om zo hun centrale positie binnen een hotel te behouden, ondanks het feit dat sommige PMS systemen zelf een module voor vergaderruimtes hebben. De onderneming heeft een Nederlandse en een Duitse PMS partner die alle klanten met zalen aan De onderneming gaat overdragen.

Road Map
Later dit jaar zal functionaliteit aan de applicatie worden toegevoegd waarmee nieuwe klanten het systeem kunnen gaan gebruiken zonder specifieke inrichting/implementatie door medewerkers van De onderneming. Klant worden van De onderneming wordt dan net zo gemakkelijk als het openen van een Gmail account, waarmee wereldwijde webbased sales mogelijk wordt.


Notice: Use of undefined constant php - assumed 'php' in /home/2130405203/web/templates/partials/footer.php on line 29