laatst bijgewerkt op: 06-12-2016

Dit profiel is verkocht of niet meer actief. Onder aan de pagina vindt u meer profielen die corresponderen met dit profiel.


INNOVATIEF CRM PLATFORM VOOR SPORTVERENIGINGEN

profiel nr. geplaatst branche soort bedrijf
58318 24-10-2013 Dienstverlening ICT-dienstverlening
regio transactievorm aantal personeelsleden oppervlakte in m2
Nederland Aandelentransactie minder dan 5 (of niet van toepassing) N.v.t.
omzet laatste boekjaar resultaat voor belasting overnameprijs rechtsvorm
Vertrouwelijk Vertrouwelijk € 100.000 - € 150.000 B.V.

omschrijving

De onderneming
Het betreft een onderneming die de golfwereld op zijn kop wil zetten door het business model deels om te draaien. Dit gebeurt door het aanbieden van een social platform, waar naast golfers ook golfclubs en –banen zich via goedkope Software as a Service (SaaS) abonnementen op kunnen aansluiten. Het bedrijf is uniek door:

Verbinden vraag & aanbod
Dit wordt verbonden door een (social) platform voor de golfer, gekoppeld aan de functionaliteiten van de golfbaan/club (je kunt bijvoorbeeld je vrienden uitnodigen voor een toernooi en direct de benodigde tee times reserveren in het back-office systeem van een baan).

Besparing
Het platform biedt clubs en banen een zeer eenvoudige SaaS oplossing aan met maandabonnementen, die significant onder de huidige marktprijzen liggen.

Zelfbepaling door golfer
Het business model wordt uiteindelijk gedeeltelijk omgedraaid en de golfers zal gefactureerd worden voor bepaalde transacties (online betalingen) en applicaties (denk hierbij aan het aanbieden van social golfactiviteiten, zoals het organiseren van je eigen toernooien, het aanbieden van je tweedehands golfclubs).

Activiteiten van de onderneming

Naar golfbanen en -clubs
Tegen significant lagere kosten kunnen (met behulp van eenvoudige software apps) de operationele kosten verlaagd worden, omdat met minder personeel meer resultaat kan worden geboekt. In het standaard SaaS abonnement zitten alle golffunctionaliteiten die nodig zijn om een golfbaan en -club te managen (CRM, tee times, wedstrijdbeheer, handicapping, online factureren, communicatie). Daarnaast zijn de sociale tools direct verbonden met de back-office van de baan, zodat er feitelijk een gratis optimalisatie van baanrendement plaatsvindt door de golfer zelf (m.b.v. de social tools).

Voor de golfer
Sport is een sociale bezigheid, welke tegenwoordig online begint. Voor de golfer is er een social platform waarop met andere golfers golf gerelateerd gecommuniceerd kan worden (bijv. het uitnodigen van vrienden of het (bij)boeken van een tee time bij je vrienden. Dit is uiteindelijk de basis voor het business model van de onderneming; door omzet te genereren gebaseerd op transacties (betalingen) en m.b.v. social applicaties.

Prestaties van de onderneming
De onderneming verwacht in 2013 een zeer bescheiden omzet, omdat het eerst het product voor de golfclub en -baan grotendeels ‘market ready’ moest maken. De onderneming heeft op dit moment al zo’n 6.000 geregistreerde users in het systeem en 4 golfbanen en -clubs.

Het doel is om in 2014 30 clubs en 25.000 spelers aan te sluiten op het systeem, waarbij op basis van deze doelen een omzet van circa EUR 60k gerealiseerd wordt. De onderneming heeft als doel om in 2017 door te groeien naar een userdatabase van 200.000 users en 200 banen en clubs, wat moet resulteren in een omzet van minimaal EUR 1 miljoen. De groeiprognoses zijn door de onderneming zeer behouden ingezet. De markt voor golf is groot, waarbij er over de gehele wereld zo’n 60 miljoen golfers zijn op 35.000 golfbanen.
De software heeft op dit moment al een internationaal karakter, waardoor het niet alleen in Nederland gebruikt kan worden.

Behoefte van de onderneming
De onderneming is op zoek naar EUR 150.000,- om de laatste stap te zetten in ontwikkeling en het naar de markt brengen van het product. Van dit bedrag zal zo’n EUR 50.000,- besteed worden aan personeelskosten (projectmanagement systeem ontwikkeling, sales Nederland en opzet partnership program buitenland). EUR 100.000,- zal aangewend worden voor de ontwikkeling van de social layer, alsmede de laatste verbeteringen aan de back-office software voor golfbanen en -clubs.

Motieven voor investeren/financieren
Er kan een belang verkregen worden in een onderneming met groeipotentie welke een product ontwikkeld heeft dat zich in de eindfase bevindt en reeds 6.000 geregistreerde gebruikers heeft.


Notice: Use of undefined constant php - assumed 'php' in /home/2130405203/web/templates/partials/footer.php on line 29