laatst bijgewerkt op: 06-12-2016

Dit profiel is verkocht of niet meer actief. Onder aan de pagina vindt u meer profielen die corresponderen met dit profiel.


CRM PLATFORM FINANCIëLE BRANCHE

profiel nr. geplaatst branche soort bedrijf
58196 20-09-2013 Dienstverlening ICT-dienstverlening
regio transactievorm aantal personeelsleden oppervlakte in m2
Nederland Aandelentransactie 5 - 10 N.v.t.
omzet laatste boekjaar resultaat voor belasting overnameprijs rechtsvorm
€ 200.000 - € 300.000 N.v.t. € 150.000 - € 200.000 B.V.

omschrijving

De onderneming:
De onderneming heeft een CRM platform ontwikkeld, welke voornamelijk bedoeld is voor de financiële branche: tussenpersonen, intermediairs, financieel planners en ondernemingen die zich richten op schuldsanering en werkgever/werknemer toepassingen. Het CRM platform heeft een directe koppeling naar een klantportal, waardoor het ook mogelijk is voor de klanten om in te loggen. Dit versterkt de relatie met de klant, waardoor ook cross selling en betere dienstverlening kan ontstaan.

Het systeem is verder dan de meeste bestaande systemen en kan voor kantoren die het gebruiken een besparing opleveren van EUR 10.000,- tot 15.000,- ten opzichte van de leidende producten in de markt.

De ondernemer achter het bedrijf is jarenlang software manager geweest bij het grootste systeemhuis in Nederland voor de verzekeringsbranche. Vanuit dit verleden is in december 2010 gestart met de ontwikkeling van het CRM systeem, waarbij de eerste focus lag op de verzekeringswereld.

Activiteiten van de onderneming:
Vanaf december 2010 is gewerkt aan een pilot versie, welke gepresenteerd is aan twee grote volmachtorganisaties. Na deze presentaties is met een van de grote volmachtorganisaties een overeenkomst gesloten om de applicatie verder te ontwikkelen en circa 1.100 intermediairs aan te sluiten op het platform. De ontwikkeling van de CRM applicatie was gereed in december 2011 en kan gekoppeld worden met verschillende varianten van polisadministratie applicaties.

Na oplevering van de software is door de volmachtorganisatie gevraagd om een extra polis administratie module in te bouwen, dit zou voor kantoren die aangesloten zijn bij de volmachtorganisatie circa EUR 10.000,- tot 15.000,- aan kosten kunnen besparen per jaar.
Door dit verder te ontwikkelen is een achterstand opgelopen met betrekking tot het lanceren van het product op de markt. In oktober 2012 was het systeem gereed en vanaf november 2012 is een pilot gestart met 4 kantoren. Na deze pilot ontstonden enkele verbeterpunten. In juni 2013 werd uiteindelijk het platform (versie 2) opgeleverd en was het product ready to market.
De verwachting is om in 2013 nog de eerste 40 kantoren te hebben overgezet naar dit CRM systeem. Eind 2014 hoopt de organisatie 150 kantoren op het platform te hebben draaien en dit groeit in 2015 door naar circa 300 kantoren. Deze schattingen van het management zijn voorzichtig, gezien de lopende afspraken en de voortgang zouden deze aantallen minimaal haalbaar moeten zijn. In de derde week van september zijn wederom 8 nieuwe kantoren aangesloten (totaal zit dus reeds op 12), welke allen een omzet hebben van minimaal EUR 300.000,-. Deze kantoren die aangesloten zijn gebruiken kosteloos het CRM systeem, omdat de volmacht partijen waar deze kantoren bij zijn aangesloten 2,5% betalen van de jaaromzet aan de onderneming voor het gebruik van het CRM systeem.

Binnen het CRM platform is er een besparingsplanner module waarbij de consument van een kantoor d.m.v. zijn eigen klantportaal eenvoudig vergelijkingen kan doen op zijn vaste kosten. Hierdoor is het kantoor instaat om een financieel advies op maat af te geven voor zijn consument. Hierdoor genereert de tussenpersoon extra omzet.

Prestaties van de onderneming:
De onderneming gaat in 2013 de eerste omzet halen uit de platform (versie 2). De verwachting is dat dit uit kan komen op EUR 250.000,- met een kleine winst van EUR 21.000,-. Voor 2014 hoopt de onderneming door te groeien naar een omzet van EUR 565.000,- met een winstgevendheid van EUR 187.000,-.

Behoefte van de onderneming:
In verband met de vertraging die is opgelopen bij de ontwikkeling van het platform, heeft de onderneming op dit moment een liquiditeitsbehoefte van EUR 165.000,-. De ondernemer achter het bedrijf heeft tot nu toe veel van de gedane investeringen met eigen middelen gefinancierd.
De onderneming maakt op dit moment omzet en heeft een laag kostenniveau, echter is een investering/financiering benodigd doordat de tijd overbrugd dient te worden tot het moment dat voldoende kantoren aangesloten zijn. Het liquiditeitstekort is behalve door vertraging in de ontwikkeling mede ontstaan doordat de overgang van de premie portefeuilles van de ene naar de andere volmachtpartij maximaal 12 maanden duurt. Er zijn getekende contracten en overeenkomsten met de volmachtpartijen, dus voor wat betreft de omzet is er zekerheid op basis van contracten.
De onderneming kan deze contracten overleggen en kan tevens een demo verstrekken van het CRM platform (zowel voor de financiële dienstverlener als vanuit de klant-kant). Deze demo geeft een goed beeld van de mogelijkheden.
Een van de volmachtpartijen heeft verzocht om exclusiviteit en/of meerderheidsbelang te nemen in de onderneming. De onderneming heeft echter bij voorkeur een externe financier/investeerder, omdat de onderneming dit platform ook bij andere volmachtpartijen wil implementeren en mogelijkheden ziet voor de gehele financiële branche.

De investering/financiering van EUR 165K wordt gebruikt voor herfinanciering van een bancair rekening courant (EUR 65K), ontwikkelkosten (EUR 50K) voor reeds gedane ontwikkelingen en ondernemingskosten (EUR 50K) die nodig is voor de tijd om portefeuilles op te bouwen.

Motieven voor investeren/financieren:
Er kan een belang verkregen worden in een CRM platform dat reeds geheel ontwikkeld is en momenteel de eerste kantoren aansluit. Er zijn overeenkomsten met grote volmachtpartijen voor het gebruik van het CRM platform. De onderneming verwacht een sterke groei door te kunnen maken de komende jaren.


Notice: Use of undefined constant php - assumed 'php' in /home/2130405203/web/templates/partials/footer.php on line 29