laatst bijgewerkt op: 07-12-2016

Dit profiel is verkocht of niet meer actief. Onder aan de pagina vindt u meer profielen die corresponderen met dit profiel.


PLATFORM VOOR DE DIGITALE KASSABON

profiel nr. geplaatst branche soort bedrijf
58098 03-09-2013 Dienstverlening ICT-dienstverlening
regio transactievorm aantal personeelsleden oppervlakte in m2
Nederland Aandelentransactie minder dan 5 (of niet van toepassing) N.v.t.
omzet laatste boekjaar resultaat voor belasting overnameprijs rechtsvorm
Minder dan € 100.000 N.v.t. € 100.000 - € 150.000 B.V.

omschrijving

De onderneming
• Het betreft een onderneming die inspeelt op de digitaliserende wereld. De onderneming biedt consumenten een digitale duurzame oplossing voor een herkenbaar ongemak: de kassabon. Daarbij kunnen retailers op deze manier laagdrempelig gegevens genereren over het koopgedrag van consumenten op artikelniveau en beter inspelen op de behoefte van de consument. De retailer heeft hiermee continu een ‘thermometer in de markt’. De onderneming heeft een ‘kassabon ontwikkeld’ die zichzelf bewaart. De kassabon is vaak belangrijk voor het ruilen, garantie of voor declaraties, maar is een document dat relatief vaak zoek raakt. Alle kassabonnen worden op dit platform bijgehouden en kunnen aldaar bekeken en beheerd worden. Daarbij biedt het platform additionele functionaliteiten, zoals het toevoegen van een garantieperiode, maar kan de kassabon ook gemakkelijk doorgestuurd worden wanneer iemand een cadeau wil ruilen. Het platform zorgt ervoor dat je nooit meer losse bonnetjes in je portemonnee hebt of je kassabon zoek raakt.

Activiteiten van de onderneming
• De onderneming heeft de basis van het platform reeds gebouwd, waarbij zij samen gaat werken met grote en kleine retailers. Consumenten halen een gratis barcode op, die gekoppeld is aan hun persoonlijke account. Deze barcode wordt gescand aan de kassa wanneer een consument een aankoop doet en vervolgens verschijnt de kassabon op het platform, dat toegankelijk is via computer of mobiele app.
• Het verdienmodel van de onderneming bevindt zich aan de kant van de retailers. Het gebruik voor consumenten is gratis. Hoewel de gebruiker 100% anoniem kan zijn en privacy te allen tijde gewaarborgd wordt, kunnen retailers informatie/nieuws/aanbiedingen delen met de consument. Dit gaat niet via post of e-mail, maar gebeurt op de persoonlijk pagina van de consument. Daar worden aanbiedingen van de favoriete winkels getoond. Retailers betalen ervoor om aangesloten te worden op het platform, waarbij dit een alternatief is voor de traditionele klantenkaart-, CRM- en loyaliteitssystemen. Er zijn reeds gesprekken geweest met diverse grotere en kleinere retailers, waarbij enthousiast gereageerd wordt.
• Voor de retailers is het platform een uniek middel om zeer laagdrempelig gegevens te genereren over het koopgedrag van consumenten op artikel niveau. Het platform biedt de retailer inzage in wie, wat, waar en wanneer gekocht heeft. Het platform geeft zowel inzage in de geregistreerde LOYALE klanten, als de NIET geregistreerde LOYALE klanten en de NIET geregistreerde NIET LOYALE klanten (passanten en incidentele klanten).
De onderneming kan naast een bestaand klantenkaart-, CRM- of loyaliteitssysteem functioneren maar ook volledige geïntegreerd worden, hetzelfde geldt voor een eventueel bestaande app. De onderneming biedt het platform ook als ‘white label’ aan: volledig in eigen kleur en geur van de retailer. De voordelen voor de retailer zijn verder het eenvoudig starten van een innovatief loyaliteitsprogramma, directe communicatie met klanten (hoge markt penetratie), verhogen van merkwaarden en loyaliteit, en de prijs (het platform kost een fractie van de investeringen in een gemiddeld loyaliteits-, CRM- en/of klantenkaartsysteem).


Prestaties van de onderneming
• De onderneming verwacht in november 2013 de eerste omzet te gaan genereren en verwacht in het eerste jaar een omzet van rond de EUR 375k, met een klein verlies vanwege aanloopkosten en ontwikkeling. De onderneming verwacht achtereenvolgens in het 2e en 3e jaar door te groeien naar omzetten van respectievelijk EUR 1,2 mio. en EUR 3,1 mio. en een winstgevende situatie.

Behoefte van de onderneming
• De onderneming is op zoek naar EUR 150.000,- op korte termijn om het product te lanceren. Hierbij dient vooral gedacht te worden aan kosten voor marketing en sales, het platform is op dit moment gereed voor gebruik. Op langere termijn is de onderneming op zoek naar EUR 400.000,- (inclusief de eerder genoemde EUR 150.000,-), mede voor doorontwikkeling van het platform. Er is door de 2 ondernemers reeds een bedrag van EUR 70.000,- geïnvesteerd.
• De initiële behoefte van EUR 150.000,- is om het bedrijf goed in de markt te zetten en alle focus te kunnen leggen op het binnenhalen van retailers die aan het platform mee willen doen. De overige financiële ruimte is voornamelijk nodig om te kunnen upscalen als een retailer daadwerkelijk mee wil doen. Dan moeten de fysieke kaartjes en informatie flyers gedrukt worden, promotionele activiteiten in en rond de winkels, reclame uitingen, enz. Deze zijn succes gerelateerd en kunnen in doelstellingen verpakt worden, zodat het volledige bedrag niet direct volgestort hoeft te worden.

Motieven voor investeren/financieren
• Er kan een belang verkregen worden in een onderneming met een zeer grote potentie, als concept scoorde de onderneming hoog bij de innovation awards 2012 van Accenture. Er zijn diverse (verregaande) gesprekken met retailers. Zowel de retailer website, consumentensite als mobiele app is op een haar na gereed en gebouwd door een betrouwbare partij. Ook de koppelingen met kassasystemen kunnen reeds gelegd worden en daarbij heeft de onderneming reeds een miljoen barcodes die geschikt zijn voor de kassasystemen.


Notice: Use of undefined constant php - assumed 'php' in /home/2130405203/web/templates/partials/footer.php on line 29