laatst bijgewerkt op: 08-12-2016

Dit profiel is verkocht of niet meer actief. Onder aan de pagina vindt u meer profielen die corresponderen met dit profiel.


GROEIKAPITAAL MET 20-27% IRR

profiel nr. geplaatst branche soort bedrijf
57821 08-07-2013 Detailhandel Non-Food Schoenendetailhandel
regio transactievorm aantal personeelsleden oppervlakte in m2
Europa Overig 10 - 50 N.v.t.
omzet laatste boekjaar resultaat voor belasting overnameprijs rechtsvorm
Vertrouwelijk Vertrouwelijk Vertrouwelijk B.V.

omschrijving

Een snelgroeiende internationale schoenenretailer met eigen merk zoekt strategische partner / MBI en € 175.000 groeikapitaal met 20-27% IRR (effectief rendement).

Zij is een handelsonderneming die bezig is zich te ontwikkelen vanuit een ‘pop/mom – store’ naar een internationaal opererende onderneming met een eigen merk in de schoenen- en lederwarenbranche met behulp van een breed scala aan distributievormen (detail- en groothandel, nationaal en internationaal) met een sterke rol voor de online retailing.

De visie van de onderneming is erop gericht van haar een internationaal opererende laarzen en schoenen onderneming te maken met een dominant deel van de omzet gerealiseerd met eigen merkproducten in gekozen marktsegmenten.

De onderneming is volop in opbouw en ontwikkeling. De basis van de organisatie is inmiddels ingericht en systemen werken.

Eén van de strategische doelstellingen van het businessplan en de daaruit voortgekomen groeinota was in 2014 de nadruk te leggen op groei. De online retailactiviteiten worden in de potentiële marktgebieden ontwikkeld en ondersteund met behulp van een fijnmazig netwerk met partner-Fitting Rooms en bestaande fysieke verkooppunten. Dit jaar (2013) wordt specifiek hiervoor de basis gelegd (vertalingen website, activering groothandel en werving partners voor fitting rooms). Zowel de webshop als het ERP systeem zijn inmiddels geschikt gemaakt voor de buitenlandse markten. De webshop zal zijn uitgevoerd in de vier Europese basistalen (NL, D, E, F) en zal een marktgebied bestrijken van 270 mln. inwoners (16 x de Nederlandse omvang).

Kernproduct en concept

De kernproducten bestaan uit dameslaarzen van hoge kwaliteit semi-handmatig geproduceerd. Hoewel de prijsstelling alleszins betaalbaar is, is het prijspunt gelegen aan de bovenkant van de markt (premium merk).

De winkelconcept kent de volgende kenmerken:
1. Private label van het eigen merk;
2. Van concurrentie onderscheidenlijk aanbod van stijlvolle laarzen en schoenen;
3. Kwaliteitsproduct;
4. Zeer hoog serviceniveau, zowel t.a.v. het product als t.a.v. consumentenbehandeling;
5. Mond-tot-mond doorverwijzing van tevreden klanten;
6. Hoge maar niet te hoge prijspositionering;
7. Stijlvolle en effectieve website;
8. Een groot aantal terugkerende klanten;
9. De ‘story’ van het concept: uniek, handgemaakt, exclusief, ‘branding’, etc.
10. Betaalbaar handgemaakt product op maat mogelijk;
11. Uitbreidbaarheid te maken met gerelateerde modeproducten in dezelfde positionering;
12. Uitbreidbaarheid te maken in andere Europese landen.

Voor meer informatie kunt u reageren op dit profiel. Er is bijvoorbeeld een uitgebreide groeinota beschikbaar. Wij zullen dan contact met u opnemen.


Notice: Use of undefined constant php - assumed 'php' in /home/2130405203/web/templates/partials/footer.php on line 29