laatst bijgewerkt op: 02-12-2016

Dit profiel is verkocht of niet meer actief. Onder aan de pagina vindt u meer profielen die corresponderen met dit profiel.


CREATIEF CENTRUM MET UNIEK RECLAMECONCEPT

profiel nr. geplaatst branche soort bedrijf
57109 13-02-2013 Dienstverlening Overig
regio transactievorm aantal personeelsleden oppervlakte in m2
Nederland Overig minder dan 5 (of niet van toepassing) N.v.t.
omzet laatste boekjaar resultaat voor belasting overnameprijs rechtsvorm
€ 100.000 - € 200.000 € 25.000 - € 50.000 € 75.000 - € 100.000 V.O.F.

omschrijving

De onderneming
- De onderneming is van oudsher actief in de communicatiebranche en richt zich daarin op het ontwerpen en bouwen van internetsites, e-marketingcampagnes, search engine optimalization en social mediatoepassingen binnen websites.
- Omdat de communicatiebranche flink heeft geleden onder de crisis is er in 2010 een nieuw speerpunt bijgekomen: Beestachtig Schilderen. Workshops voor groepen waarin een (of meerdere) dier(en) op ware grootte wordt beschilderd.
- De onderneming positioneert zich sinds Juni 2012 ook als een regionaal ‘creatief doecentrum’ met activiteiten als creatieve workshops, verhuur als atelier en creatieve feestjes, waar al veel enthousiaste en positieve reacties op zijn gekomen. Hierin ligt de focus op de workshops en de ontwikkeling van creatieve projecten.
- Vanuit de reacties op de aftersales van het Beestachtig Schilderen (het brengen van het beschilderde dier op een open kar) is er een volgende activiteit ontwikkeld en dat is “Beestachtig Reclamerijden”. Bij deze activiteit draait het om reclamemaken voor derden.
Hierbij rijden ze met een auto met daarachter een kar met koe (of een ander groot dier). Dit dier is voorzien van een reclame-uiting van de opdrachtgever. Met deze kar wordt 6 dagen achter elkaar kriskras door Nederland gereden met de nadruk op de gebieden die voor de opdrachtgever belangrijk zijn. Echter, als een klant een bepaalde stad wil bewerken dan kan dat natuurlijk ook. Dan rijden ze een bepaalde tijd in de betreffende regio.

Wat doet de onderneming?
- In het communicatie speerpunt wordt gekozen voor crossmediale specialisatie, waarbij naast internet ook drukwerkmogelijkheden worden gecombineerd.
- Een van de gerealiseerde creatieve projecten van het creatieve doecentrum is de rotondekunst in de betreffende gemeente. Dit was in samenwerking met omwonenden en biedt daarom mogelijkheden op gebied van cultuurparticipatie en derhalve subsidiering van projecten. Gebleken is dat de sponsoring van dit soort projecten ondanks de crisis redelijk eenvoudig kan worden gerealiseerd. Mede door het lokale/regionale karakter van de projecten.
- De focus ligt op de creatieve workshops waar ‘Beestachtig schilderen’ een belangrijk onderdeel van uitmaakt. Er wordt met een team een levensgroot polyester dier (in veel gevallen een koe of kalf) beschilderd vanuit een voor het team kenmerkende filosofie. Veel bedrijven tonen hier interesse in als bijzondere manier van teambuilding of als bedrijfsuitje vanwege de professionele en zakelijke opzet. Het beschilderde dier is voor de opdrachtgever. Die krijgt tegen een relatief lage investering een beeld wat beschilderd is door de deelnemers.
- Het creatieve doecentrum wordt ingezet voor de volgende onderwerpen: Het exploiteren van kunststof dieren als reclamedragers voor bedrijven, organisatie van creatieve evenementen, realisering van kunstprojecten, realisering van cultuurparticipatieprojecten, ondersteunende creatieve projecten voor citymarketing, en het organiseren van workshops in samenwerking met kunstenaars.
- De ondernemers hebben veel ervaring in de communicatiebranche, verkregen door opleiding en ervaring. Eén van de ondernemers is opgeleid tot docent tekenen en handvaardigheid wat het educatieve karakter van het creatieve doecentrum alleen maar ten goede komt. Daarna heeft hij zich om laten scholen tot Grafisch Vormgever. Daarnaast is hij actief als beeldend kunstenaar. Zo valt in Amsterdam, in onder andere het Amsterdam Art hotel, en in Florida, Amerika, werk van de ondernemer te bewonderen.

Hoe presteert de onderneming?
- Het bedrijf is jaren succesvol geweest in de communicatiebranche en pas sinds de start van de crisis heeft het te maken met een stagnerende omzet, welke nu omgebogen wordt naar de meer creatieve projecten met gemeentes en bedrijven.
- In 2010 heeft de onderneming een omzet gemaakt van EUR 210k. De nettowinst bedroeg datzelfde jaar EUR 30k.
- In 2011 was er een afname in de omzet, deze bedroeg EUR 153k. Door het nieuwe speerpunt is er echter een betere brutomarge en uiteindelijk ook een hogere nettowinst dan het jaar daarvoor: EUR 43k.
- De geschatte cijfers van 2012 op basis van de gerealiseerde cijfers tot en met september laten weer een afname zien van de omzet tot EUR 95k. Ook de nettowinst neemt af tot EUR 32k.
- Maar de prognose voor 2013 is positief; er wordt een omzet van EUR 125k verwacht. Omdat een groter deel van de totale activiteiten gericht is op het creatieve doecentrum wordt er een sterke marge gemaakt en is de verwachte nettowinst EUR 55k. Dit zal overschreden worden als er de ruimte komt om de activiteit Beestachtig Reclamemaken uit te voeren.

Wat heeft de onderneming nodig?
- De ondernemer is op zoek naar een financiering of investering van EUR 50k.
- Deze is nodig om te investeren in het uitbreiden van de werkzaamheden van het creatieve doecentrum. Er dient een website te worden ontwikkeld en de activiteiten binnen de bedrijfsruimte dienen te worden geactiveerd. Verder dienen er investeringen te worden gedaan in het opzetten van het project Beestachtige Reclame.
Hierdoor dienen de bestaande crediteuren te worden gefinancierd.

Wat zijn de motieven?
- Enthousiaste en gedreven ondernemers met ervaring in de communicatiebranche, die laten zien door de crisis te kunnen manoeuvreren.
- Bewezen creativiteit en een positieve ontwikkeling ten aanzien van de creatieve workshops, wat ook blijkt uit veel positieve feedback.
- Geen hobbyclubje maar een professioneel bedrijf met zakelijke uitstraling en daardoor interessant voor zowel de particuliere als de zakelijke markt.


Notice: Use of undefined constant php - assumed 'php' in /home/2130405203/web/templates/partials/footer.php on line 29