laatst bijgewerkt op: 02-12-2016

Dit profiel is verkocht of niet meer actief. Onder aan de pagina vindt u meer profielen die corresponderen met dit profiel.


PARTICIPATIE IN IT PLATFORM/APP HET NIEUWE DONEREN

profiel nr. geplaatst branche soort bedrijf
56439 08-11-2012 Dienstverlening Internetbedrijven
regio transactievorm aantal personeelsleden oppervlakte in m2
Nederland Aandelentransactie minder dan 5 (of niet van toepassing) N.v.t.
omzet laatste boekjaar resultaat voor belasting overnameprijs rechtsvorm
Vertrouwelijk Vertrouwelijk € 300.000 - € 400.000 B.V.

omschrijving

De onderneming
• De onderneming speelt in op de veranderende wereld voor ‘goede doelen’. Goede doelen moeten zich aanpassen om de inkomsten te borgen, daar waar traditionele geldstromen zoals overheidsgelden en collectes een krimp laten zien. De onderneming ziet een behoefte aan een nieuwe manier van doneren.

Wat doet de onderneming?
• De onderneming heeft software ontwikkeld om transparant, snel en makkelijk te doneren. Er kan een budget opgesteld worden dat beheerd en verdeeld kan worden via een website of een app. Via de applicatie/website is tevens achtergrondinformatie te vinden over de bestedingen van goede doelen en door koppelingen met sociale media kunnen keuzes voor goede doelen snel gedeeld worden.
• Deze software biedt verscheidene andere mogelijkheden die doneren sneller, gemakkelijker en transparanter maken. Zo kan tijdens TV acties via een website of de applicatie vanaf de bank gedoneerd worden, zonder dat er gebeld hoeft te worden naar een telefoonnummer of allerlei bankgegevens ingevuld moeten worden. De applicatie kan tevens QR codes in bijvoorbeeld magazines inlezen voor gemakkelijk doneren.
• De onderneming heeft goedkeuring van de goede doelen met het CBF keurmerk en heeft in RTL een sterke mediapartner.

Hoe presteert de onderneming?
• Het verdienmodel van de onderneming steunt op meerdere pijlers. Goede doelen betalen een contributie van tussen de EUR 450,- en 1250,- op jaarbasis. Tevens kunnen goede doelen bijvoorbeeld premium posities in de app of op de website kopen. Een andere pijler bestaat uit de transactiekosten. Circa drie cent per transactie gaan naar de onderneming, waarbij jaarlijks maximaal 3% zal worden ingehouden van de donaties. Deze grens zorgt ervoor dat de onderneming nooit de kernwaarden transparantie en delen uit het oog verliest.
• De onderneming verwacht in het eerste jaar een omzet van EUR 900k te behalen, welke doorgroeit naar EUR. 1,2 mln. en vervolgens EUR 2 mln. naar respectievelijk jaar 2 en jaar 3. Het operationele resultaat wordt in het eerste jaar nihil verwacht en is vervolgens geprognosticeerd op EUR 220k en EUR 400k.

Wat heeft de onderneming nodig?
• De onderneming is op zoek naar een investering van EUR 375k. Van deze investering zal zo’n EUR 120k gebruikt worden om de applicatie/website technisch te realiseren. Er zal zo’n EUR 80k benodigd zijn voor het neerzetten van de organisatie en de backoffice en voor de eerste mediacampagne is EUR 175k benodigd.

Wat zijn de motieven?
• De onderneming bevindt zich op een zeer grote markt. Er wordt alleen in Nederland al zo’n EUR 2,5 miljard gedoneerd per jaar. De onderneming heeft als doel om 5% van alle particuliere donaties te faciliteren.


Notice: Use of undefined constant php - assumed 'php' in /home/2130405203/web/templates/partials/footer.php on line 29