laatst bijgewerkt op: 06-12-2016

Dit profiel is verkocht of niet meer actief. Onder aan de pagina vindt u meer profielen die corresponderen met dit profiel.


AANDELEN WEBWINKEL FASHIONBRANCHE

profiel nr. geplaatst branche soort bedrijf
56394 01-11-2012 Detailhandel Non-Food Webwinkel
regio transactievorm aantal personeelsleden oppervlakte in m2
Utrecht Aandelentransactie 5 - 10 100 - 500
omzet laatste boekjaar resultaat voor belasting overnameprijs rechtsvorm
Vertrouwelijk Vertrouwelijk Vertrouwelijk B.V.

omschrijving

De fashion retailmarkt (kleding en schoenen) is met 12 mrd Euro consumentenbesteding in Nederland de grootste non-food detailhandelsmarkt. De meest interessante omliggende Europese landen zijn hiervan een veelvoud. De grenzeloosheid van webwinkels maakt de doorgroei naar andere Europese landen relatief eenvoudig.
Hoewel de totale fashionmarkt stagneert en tijdens de recessie, licht krimpt, groeit het marktaandeel van webwinkels jaarlijks tussen 15 en 30%. Groeicijfers van webwinkels van 50 en 100% zijn niet vreemd. De groei van online retail gaat volledig ten kosten van fysieke winkels. Men spreekt in dat kader van een kanaalverschuiving. Retailspecialisten voorzien een groei van het online marktaandeel in de fashionmarkt van nu 8% naar 30 tot 40% per 2020, zodat het marktaandeel van fysieke winkels daalt van thans 92% naar 60%.
In deze markt en marktsituatie is een bekende ‘online only’ onderneming inmiddels 4 jaar operationeel in een nichemarkt van de schoenenbranche actief met een eigen merk. De webshop trekt op dit moment jaarlijks meer dan 250.000 bezoekers.
De strategie van de onderneming is gericht op internationale expansie van de webshop, assortimentsuitbreiding (onder eigen label maar ook merken van derden) en marktpenetratie via andere distributiekanalen (groothandel, en op termijn mono brandstores). Een jaarlijkse groei wordt voorzien van tenminste 40%, terwijl hogere groeipercentages niet onmogelijk worden geacht. Komend kwartaal wordt de webshop voorzien van diverse vreemde talen (Duits, Frans, Engels) zodat inwoners van de grootste Europese landen bestellingen kunnen doen. Op dit moment wordt incidenteel reeds geleverd in het buitenland.
De onderneming is eigendom van een 7-tal aandeelhouders, waaronder een kleding winkeleten (initiatiefnemer en operationeel bestuurder), drie strategische aandeelhouders en drie informal investors.
Groeiende online ondernemingen zijn door hun nog als onconventioneel getypeerde groeifase, de eerste jaren niet conventioneel bancair financierbaar. Groeikapitaal dient om die reden alternatieve financieringsmethoden gerealiseerd te worden, zoals strategische samenwerking, informal investing of zelfs crowd funding. Ter uitvoering van de groeiplannen wordt gezocht naar:
- informal investors;
- strategische partner(s) met relevante ervaring in de schoenenbranche;
- reeds bestaande online retailers waarmee om financiële of strategische redenen een partnership of fusie kan worden aangegaan;
- een MBI-kandidaat met ervaring als inkoper in de schoenenbranche.


Notice: Use of undefined constant php - assumed 'php' in /home/2130405203/web/templates/partials/footer.php on line 29