laatst bijgewerkt op: 08-12-2016

Dit profiel is verkocht of niet meer actief. Onder aan de pagina vindt u meer profielen die corresponderen met dit profiel.


ONDERNEMING MET NIEUW CONCEPT VOEGBESCHERMING

profiel nr. geplaatst branche soort bedrijf
55876 29-08-2012 Dienstverlening Schoonmaakbedrijven
regio transactievorm aantal personeelsleden oppervlakte in m2
Nederland Overig minder dan 5 (of niet van toepassing) N.v.t.
omzet laatste boekjaar resultaat voor belasting overnameprijs rechtsvorm
€ 300.000 - € 400.000 € 100.000 - € 200.000 € 100.000 - € 150.000 B.V.

omschrijving

Aangeboden wordt een unieke manier voor voegbescherming.

De onderneming heeft een in Europa unieke manier om het voegwerk van tegels, binnen en buiten, te beschermen tegen alle soorten vuil met een garantie van 10 jaar. In Amerika is deze techniek reeds bewezen.
De ondernemer runt oorspronkelijk een schildersbedrijf in de regio Limburg. Door de positieve response op deze nieuwe service vanuit het schildersbedrijf is besloten er een zelfstandig bedrijf van te maken.

De onderneming reinigt de voegen eerst grondig, daarna wordt een beschermlaag die in Amerika wordt geproduceerd aangebracht op de voegen die daar in trekt. Hierbij kan er worden gekozen uit meer dan 80 verschillende kleuren. Dit kost ongeveer een dag, waarna de beschermlaag er voor zorgt dat vuil en dergelijke niet meer in de voegen kan trekken en eenvoudig schoon te maken is met enkel een lichtvochtige doek voor gegarandeerd 10 jaar, waardoor het er altijd uitziet als nieuw. De bijgevoegde afbeelding geeft de situatie van de voegen voor en na behandeling weer:

Er is een zeer succesvol pilotproject uitgevoerd betreffende de voegrenovatie van 45 hotelkamers. Het project duurde negen dagen en de omzet hieruit bedroeg EUR 25k. De brutowinst bedroeg EUR 20k. De klant gaf aan zeer tevreden te zijn met het resultaat, aantoonbaar aan de hand van een referentie. Ook zitten er nog een aantal projecten in de pijplijn, voornamelijk voor particulieren.

De doelgroepen waar de onderneming zich onder andere op richt zijn woningcorporaties, hotels, vakantieparken, zorginstellingen en particulieren. Door te investeren in deze voegbescherming gaan de schoonmaaktijd en –kosten voor deze ondernemingen omlaag en blijft de uitstraling netjes.

Na Nederland is er ook de ambitie om door te groeien naar België en Duitsland.

De verwachte jaaromzet per werknemer wordt geschat op EUR 150k.Vanaf 2013 zullen er twee personeelsleden fulltime aan de slag gaan. Als alles begint te lopen kan dit eventueel snel toe nemen tot vier of vijf personeelsleden. Voor 2013 is de totale omzet dus geschat op zo’n EUR 300k. De brutowinst per werknemer is geschat op ongeveer EUR 97,5k.Op basis van twee werknemers is dit een brutowinst van ongeveer EUR 195k in 2013.

Door acquisitie en promotiecampagnes wordt de onderneming op de kaart gezet wat zal leiden tot een flinke toename in de vraag naar deze service. De ondernemer wil flink groeien, meer personeel aannemen en een flinke groei van de omzet realiseren in de volgende jaren.

In de toekomst zijn investeringen nodig in bedrijfsauto(‘s), het creëren van een opleidingstraject voor nieuwe werknemers, tijd om nieuw personeel op te leiden en ruimte om (landelijk) acquisitie te doen. Kortom, voor groei. De onderneming wil de marktleider positie innemen en andere potentiële toetreders te snel af zijn. Hiervoor wenst de onderneming een financiële ruimte van zo’n EUR 150k.

De ondernemer staat open voor een lening, maar ook voor een investeerder aan de hand van een aandelenemissie die de groei van de onderneming kan ondersteunen met kennis en ervaring bij het opzetten van de markleiders positie.

Het is een gegeven dat het voegwerk van o.a. badkamers in de loop der tijd verkleurd, schimmels en zeepresten opneemt wat een zeer onhygiënische uitstraling geeft. Dit probleem is herkenbaar voor particulieren maar zeker ook hotels, vakantieparken, zorginstellingen etc. Voor dit probleem is er op dit moment geen adequate oplossing voorhanden.

Een grote potentiële doelgroep, er is een zeer succesvolle pilot gedaan en er worden mooie winstmarges gemaakt/verwacht (op het project van de 45 hotelkamers is een brutowinstmarge gemaakt van 80%).
In deze economische mindere tijden biedt deze service een kwalitatief betaalbare oplossing. In Amerika een succesvol product, nog niet geïntroduceerd in Europa.




Notice: Use of undefined constant php - assumed 'php' in /home/2130405203/web/templates/partials/footer.php on line 29