laatst bijgewerkt op: 06-12-2016

Dit profiel is verkocht of niet meer actief. Onder aan de pagina vindt u meer profielen die corresponderen met dit profiel.


VERNIEUWENDE DIENSTVERLENER SENIORENMARKT

profiel nr. geplaatst branche soort bedrijf
53921 23-02-2012 Dienstverlening Bemiddelaars in onroerende zaken
regio transactievorm aantal personeelsleden oppervlakte in m2
Nederland Overig minder dan 5 (of niet van toepassing) N.v.t.
omzet laatste boekjaar resultaat voor belasting overnameprijs rechtsvorm
N.v.t. N.v.t. N.v.t. N.v.t.

omschrijving

Vernieuwende Dienstverlener in de senioren-markt zoekt Strategische
Participanten en MBI-kandidaten
Nederland vergrijst in snel tempo. De groep bemiddelde vijftig-plussers is sterk stijgend. De gevolgen en kansen hiervan vragen om specifieke oplossingen in de senioren-economie.
Onze opdrachtgever benadert de markt op een integrale manier. Dit levert voor woonconsumenten (B2C) een woon- en leefsfeer op waar men zo lang mogelijk zelfstandig kan wonen en voor professionele marktpartijen (B2B) voegt deze benadering in projecten veel kennis en inzicht toe over de (toekomstige) woonwensen van senioren. Door in projecten daadwerkelijk meer vraagsturing door te voeren, verminderen marktpartijen hun risico?s aanmerkelijk terwijl het vastgoed voor beleggers beter rendeert.
De onderneming levert en onderhoudt alles wat senioren nodig hebben om zo
lang mogelijk zelfstandig te wonen. Daarom biedt men via ??n aanspreekpunt en ??n afrekensysteem:
- voorlichting en advies;
- 4C-diensten: control, community, comfort & care (ZZP 1 t/m 10);
- woon- & technische voorzieningen en
- bijbehorende financi?le oplossingen.
Deze bundeling leidt tot een betere, ook operationele, kwaliteit en gunstige in en verkooptarieven.
De onderneming is tevens actief in de zakelijke markt met de visie dat het
wonen leidend moet zijn in het bouwen. Anders gezegd: de exploitatiefase moet leidend zijn in de ontwikkelingsfase. Dit uitgangspunt levert in de hele keten van DBFMO (Design, Build, Finance, Maintain & Operate) aanvullende producten en diensten op voor marktpartijen die beter willen inspelen op de vraagzijde van de woningmarkt voor vijftigplussers.
Idealiter is de onderneming dus al vanaf de initiatieffase van een locatie of
project betrokken bij de ontwikkeling, zodat men na de oplevering (dus tijdens de fasen Maintain & Operate) alles optimaal kan inrichten en instandhouden voor gebruikers van de woningen, ook als hun woonwensen veranderen. Deze flexibele woningen worden daarom levensfasegeschikt genoemd en niet slechts levensloopbestendig, mede omdat men voorzieningen waar nodig aanpast en gedurende de hele gebruiksduur onderhoudt en in stand houdt.
De transsectorale innovaties die uit deze aanpak doorlopend voortkomen zijn voor marktpartijen in de bouw- en zorgsector die willen c.q. moeten innoveren vrijwel direct toepasbaar. Daardoor kan hun time-to-market verbeteren met enkele jaren doorlooptijd.
Al deze mogelijkheden biedt men in veel soorten projecten:
- koop en huur en/of
- bestaande of nieuwbouw en/of
- zelfstandig of gemeenschappelijk wonen en/of
- combinaties hiervan.
Deze zeer onderscheidende marktbenadering leidt er inmiddels toe dat de
onderneming door een aantal (ook grotere) marktpartijen gevraagd is om
jointventures te starten voor hun bestaande doelmarkten, zoals bouw, zorg, financi?n, eten & drinken, horeca/hospitality, onderhoud, automatisering, dienstverlening, etc.
Inmiddels is de onderneming na deze fase van coalitievorming voldoende
geoperationaliseerd voor het opstarten van projecten en biedt men aan MBIkandidaten met een van deze achtergronden en voldoende ervaring en
investeringscapaciteit, via een partnermodel een uitstekende basis om binnen deze structuur snel te kunnen groeien met een eigen businessunit c.q. onderneming in een eigen regio.
Om het concept en merk nog sneller te kunnen uit bouwen, is men tevens op
zoek naar een of enkele strategische partner(s). Hiervoor geschikte kandidaten kunnen bijvoorbeeld partijen zijn met:
- kennis van de woon-zorg markt of
- een ontwikkelaar of bouwer die op zoek is naar synergie met bestaande
activiteiten of
- een financi?le productontwikkelaar die wil investeren in deze groeimarkt.
Voor een dergelijke strategische partner is de benodigde investering (indicatief)
? 1 mln., gespreid over de komende 3 jaar en met een hoge
rendementsverwachting.


Notice: Use of undefined constant php - assumed 'php' in /home/2130405203/web/templates/partials/footer.php on line 29