laatst bijgewerkt op: 09-12-2016

Dit profiel is verkocht of niet meer actief. Onder aan de pagina vindt u meer profielen die corresponderen met dit profiel.


WEBSHOP BOUWMATERIALEN

profiel nr. geplaatst branche soort bedrijf
53336 06-12-2011 Detailhandel Non-Food Webwinkel
regio transactievorm aantal personeelsleden oppervlakte in m2
Nederland Aandelentransactie minder dan 5 (of niet van toepassing) 100 - 500
omzet laatste boekjaar resultaat voor belasting overnameprijs rechtsvorm
€ 500.000 - € 1.000.000 Vertrouwelijk Vertrouwelijk B.V.

omschrijving

Wie zijn de ondernemers en wat doet de onderneming?
De twee ondernemers hebben een webshop gericht op bouwmaterialen voor particuliere en zakelijke klanten.
De focus ligt op een combinatie van service, kwaliteit en prijs; waarbij de prijzen onder de gemiddelde winkelprijzen liggen.
De ondernemers richten zich op Nederland en zijn gevestigd in Noord-Brabant.
Het doel is via internet een transparant, klantvriendelijk en compleet aanbod van bouwmaterialen aan te bieden tegen een scherpe prijs. Deze aanpak slaat aan. Er is een sterk stijgende lijn qua bezoekers, volume en omzet.
Bezoekersaantallen zijn gestegen van een kleine 200 per dag begin 2011 naar gemiddeld 500 bezoeker per dag op dit moment. Het volume van de bestellingen is gestegen van een kleine 40 per dag begin 2011 naarruim 80 per dag op dit moment. De omzet is gestegen naar circa EUR 600k op jaarbasis, waarbij 80% wordt gerealiseerd door de particuliere klant.
De onderneming heeft service hoog in het vaandel staan. Leveringen door leveranciers worden dubbel gecheckt, klanten worden nagebeld om de tevredenheid te beoordelen, reacties op bestellingen/aanvragen zijn zeer snel en er is veel aandacht voor contactmomenten met de klant. Zo prefereren de ondernemers telefonisch contact boven mailcontact en biedt de website de klant een optie om te chatten met een medewerker en daarbij alle vragen te stellen.
De prijzen zijn gebaseerd op fabrieksafname en daarom laag. Ongeveer 80% van de bestellingen wordt direct vanuit de leverancier geleverd aan de klant. Dit biedt kansen om met minimale mankracht een hoog volume te behalen en daarbij kosten te besparen op voorraden en de logistieke organisatie. Deze manier van werken vereist een bepaald serviceniveau van de leveranciers. De huidige 30 leveranciers zijn met zorg geselecteerd om hun prijsstelling, product en service. A-merken behoren eveneens tot het assortiment.
Er is beschikking over een kantoor van 45m2 en een magazijn van 240m2.
Wat zijn de aandachtspunten?
De ondernemers willen nu een stap verder zetten en zij willen via grootschalige campagnes bekend worden in de markt, met als ultieme droom zich te scharen tussen bedrijven als Bol.com en Zalando.
De ondernemers willen daarnaast de website verder professionaliseren. Een zakelijke, overzichtelijke uitstraling welke als to-the-point en mooi ervaren wordt door de klant.

Wat is er benodigd?
Het doel van de eerste campagnes is een dusdanig volume en cash flow te realiseren die de organisatie in staat stelt om deze campagnes te continueren vanuit de eigen cash flow.
De beoogde kanalen zijn in eerste instantie Nu.nl en RTL-Z. In totaal wordt EUR 80k gezocht. In fase 1 EUR 20k voor website ontwikkeling en campagne op Nu.nl. In fase 2 EUR 30k voor campagne op RTL-Z. In fase 3 EUR 30k voor campagnes in te zetten na evaluatie van fase 1 en fase 2.

Wat zijn de investeringsmotieven?
De onderneming laat een sterke groei zien sinds de start begin 2010 in omzet, bestellingen en bezoekersaantallen.
Grotere naamsbekendheid biedt nieuwe kansen op gebied van: vertrouwen van de klant in de onderneming, inkoopmacht, leverancierskeuze, inkomsten van bouwgerelateerde advertenties op de website en mond op mond reclame in de zakelijke markt.


Notice: Use of undefined constant php - assumed 'php' in /home/2130405203/web/templates/partials/footer.php on line 29