laatst bijgewerkt op: 05-12-2016

Dit profiel is verkocht of niet meer actief. Onder aan de pagina vindt u meer profielen die corresponderen met dit profiel.


OPEN JE EIGEN WINKEL MET AZIATISCHE LIFESTYLE PRODUCTEN.

profiel nr. geplaatst branche soort bedrijf
52169 12-08-2011 Detailhandel Non-Food Gemengde branche
regio transactievorm aantal personeelsleden oppervlakte in m2
Nederland Overig minder dan 5 (of niet van toepassing) 100 - 500
omzet laatste boekjaar resultaat voor belasting overnameprijs rechtsvorm
Vertrouwelijk Vertrouwelijk Vertrouwelijk N.v.t.

omschrijving

De Formule:
Een voor Nederland nieuwe franchiseformule is op zoek naar franchiseondernemers die de uitdaging zoeken om een eigen winkel te starten en deze succesvol en winstgevend te maken. Dit unieke franchiseconcept in Aziatische lifestyle producten wordt vanuit het hoofdkantoor in Azi? op diverse plaatsen in de wereld ge?ntroduceerd. Nederland is daarbij een van de eerste landen. Eind 2012 zullen 10 nieuwe winkels in grote steden in Nederland geopend zijn. De eerste winkel wordt in de loop van de zomer geopend in Utrecht.
In de winkels binnen het professionele netwerk wordt een uitgebreid, maar zorgvuldig op elkaar afgestemd assortiment bijzondere en kwalitatief oogwaardige Aziatische lifestyle producten verkocht. Alle producten worden op duurzame en eerlijke gronden vervaardigd en aangeboden tegen redelijke prijzen. De producten worden zonder uitzondering gekenmerkt door een uniek ?verhaal?: hetzij door de ambachtelijke productietechniek (handgemaakt), hetzij door de bijzondere vormgeving, hetzij de organische manier van teelt etc. De winkels hebben een geheel eigen, luxe, sfeervolle inrichting en uitstraling waarbij de winkelinrichting ook door onze opdrachtgever in Azi? wordt ontworpen en geproduceerd. Er wordt op een aantrekkelijke manier, uitgebreide achtergrondinformatie gepresenteerd over Azi?, de aangeboden producten en hun productiewijze.
De franchisegever is een dynamische verkoop- en marketingorganisatie met meer dan 25 jaar ervaring op de Aziatische en internationale markt. Het aantal franchisenemers per land zal gelimiteerd zijn teneinde exclusiviteit (onderscheidend vermogen) van het merk te kunnen waarborgen. In de winkels zullen de producten overwegend worden verkocht onder de eigen merknaam. Daarnaast kunnen onder deze merknaam producten in andere winkels worden verkocht (shop-inshop).

Naast de franchisewinkels worden de producten gepresenteerd en verkocht via de webshop van de franchisegever, waarop franchisenemers zich kunnen abonneren. Onderdeel van de formule kan op termijn ook het verkopen van reizen naar Azi? zijn met een bijbehorend reisadvies. Deze diensten versterken het concept en dragen bij aan de aantrekkelijkheid van de formule (genereren van ?traffic? naar de winkels). De franchisenemers zullen vanuit een flinke vrijheid de mogelijkheid geboden krijgen hun business verder uit te rollen.
Zo kan als onderdeel van de formule een klein ?grandcaf?? worden ge?xploiteerd in aansluiting op een deel van het gevoerde assortiment (koffie en thee). De gemene deler ?Azi?? voor de producten en diensten biedt goede mogelijkheden voor marketing; hierdoor kunnen gerichte acties worden ge?nitieerd zoals thema-(landen)-weken. De winkels zullen als uitgangspunt een vloeroppervlak van ca. 140 m2 kennen en op goede (A1-A2) locaties gevestigd zijn. De primaire verantwoordelijkheid voor een goede locatie- en pandkeuze ligt in principe bij de franchise(onder)nemer. Onze opdrachtgever ondersteunt en adviseert bij deze keuze als onderdeel van de ondersteuning en begeleiding van haar franchisenemers, maar zeker ook omdat de juiste locatie- en pandkeuze van belang is voor de uitstraling van de organisatie.
De Productengroepen:
Home Decor
- mangohouten woondecoratie (vazen, schalen)
- bamboo woonaccessoires
- pewter woonaccessoires (schalen, vazen, servetringen)
- lotus leaf producten (geschenkdozen, note books)
- saa paper
Coffee & Tea
- organische thee
- koffie
Furnishing
- design meubilair
- palmhouten woonaccessoires
Textiles
- zijden shawls
- kussenhoezen
Thai spa
- wellness producten
- zeep & badzout
- kruidencompressen
Ceramics & Tableware
- wit & gekleurd keramiek (waaronder serviezen)
- luxe bestek
- placemats, coasters, tafellinnen
Candles & Incense
- (geur)kaarsen
- natuurlijke wierook
- essenti?le oli?n
- reed diffusers
Bijoux & Jewelry
- armbanden
- halssieraden
- luxe damestassen
Note cards
- luxe kaarten

Visie en bedrijfscultuur
In de visie van onze opdrachtgever is een franchisenemer vooral ondernemer. En ondernemerschap dient re?el beloond te worden. Daarom kopen franchisenemers in tegen vaste ?lokale? productieprijzen (in het betreffende Aziatische land) met een vaste toeslag. Als ?tegenprestatie? voor deze lage inkoopprijzen, staat de franchisenemer achteraf een klein percentage van zijn gerealiseerde bruto omzet af aan de franchisegever. De franchisegever en de franchisenemers zijn op deze wijze zodanig met elkaar verbonden dat er een gelijkwaardige zakelijke relatie bestaat waarbij beide partijen belang hebben bij het succes van de filialen in het netwerk. Bovendien is franchisegever op deze wijze tevens risicodrager in elke winkel. Onze opdrachtgever is een zogenaamde ?softe? franchisegever. Met andere woorden: zij laten de franchisenemer ook voor een gedeelte vrij in het ondernemen; misschien een additioneel product ?dat niet bijt? met het assortiment. Er wordt meegedacht over nieuwe producten, acties etc. Er wordt open gecommuniceerd met de franchisenemers en er worden geen beslissingen opgedrongen. Uiteindelijk moet het doel gezamenlijk worden bereikt.

Wat biedt deze franchisegever aan de franchisenemer ?
De franchisegever biedt onder andere de volgende ondersteuning:
- Het gebruik van het handelsmerk (bekende bedrijfsnaam, logo en slogans);
- De professionele kennis en ervaring van franchisegever op het gebied van:
- bedrijfsvoering, procedures en richtlijnen (Franchise Manual)
- training van nieuwe franchisenemers en hun personeel
- (inter)nationale marketing
- Kwaliteitscontrole tijdens productie en voor verpakking en verzending;
- Etikettering en labellen, BAR-codering, verpakking en verzending van de producten,
- Systematische en effici?nte voorraadadministratie per franchisewinkel;
- Achtergrondinformatie over de producten en fotocollage van het productieproces van de producten;
- Kleding voor het personeel;
- Lidmaatschap van webshop van franchisegever (optioneel)
- Web beheer van ebshop van franchisegever
- Ontwerp, productie en levering van de gehele winkelinrichting;
- Rechtstreekse levering van de producten aan de franchisewinkel;
- Gezamenlijke marketing en marketingondersteuning (internationaal, per continent of land);
- Internetbestellingen naar de bij de web shop aangesloten franchisenemers;
- Advies en ondersteuning bij het zoeken van een geschikte locatie en pand;
- Advies bij de aanpassing en herinrichting van de winkel;
- Planning en ondersteuning bij promotie van de opening van de nieuwe winkel;
- Kwaliteitscontrole en ondersteuning van het franchisenetwerk via reguliere bezoeken aan de franchisewinkels;
- 7 dagen per week beschikbaar voor bestellingen, vragen en advies in het Nederlands.
Wie zoeken we?
We zoeken voor deze franchise keten ondernemers die beschikken over de volgende kwaliteiten:
- Ondernemerskwaliteiten
- Ruime levenservaring
- Enthousiast, gedreven en energiek
- Sterke persoonlijkheid
- Communicatief
- Bereidheid tot investeren
- Commercieel gedreven
- Ervaring als zelfstandig ondernemer bij voorkeur in de retail is een pre
- Affiniteit met Azi?

Tags (trefwoorden)
Retailervaring | Azi? | Lifestyle | Winkel | Franchise



Notice: Use of undefined constant php - assumed 'php' in /home/2130405203/web/templates/partials/footer.php on line 29