laatst bijgewerkt op: 09-12-2016

Dit profiel is verkocht of niet meer actief. Onder aan de pagina vindt u meer profielen die corresponderen met dit profiel.


MARKETING EN REKLAME VOOR VOETBALCLUBS

profiel nr. geplaatst branche soort bedrijf
52084 04-08-2011 Dienstverlening Zakelijke dienstverlening
regio transactievorm aantal personeelsleden oppervlakte in m2
Europa Aandelentransactie minder dan 5 (of niet van toepassing) N.v.t.
omzet laatste boekjaar resultaat voor belasting overnameprijs rechtsvorm
N.v.t. N.v.t. € 200.000 - € 300.000 B.V.

omschrijving

- Deze onderneming houdt zich bezig met digitale multimedia marketing en merchandising, voornamelijk gericht op de sport/voetbal en entertainment markt en de bijbehorende sponsors en fans.
- De onderneming heeft een bekend oud-voetbalinternational [die recentelijk is gestopt met zijn voetbalcarri?re] als aandeelhouder en ambassadeur.
- De onderneming is betrokken bij het aanbieden van Digital Promotion en Publicity Products voor sport en evenementen, zowel B2B als B2C. Zij focust zich met name op de Europese markt, waar contacten bestaan met alle Europese topclubs en daarbij betrokken organisaties. De producten en diensten worden aangeboden aan klanten via directe en indirecte verkoopkanalen. Het uiteindelijke doel is meer state of the art producten en diensten te bieden tegen lagere kosten.
- De onderneming biedt de voetbalmarkt unieke concepten en items waarin zij specifieke marketing en/of campagnes kunnen uitvoeren voor de B2B of B2C klanten met als doel het versterken van de band tussen de voetbalclub,en de fans, het versterken van de band tussen sponsors en fans wat uiteindelijk leidt tot een betere financi?le positie voor de betreffende voetbalclub. Een van de items die zij in de eerste jaren willen doorvoeren zijn de dvd-boxen en usb-sticks, die als collectors item dienen om de mobiele markt en social media te bereiken.
- Cont(r)acten met clubs staan garant voor een beschermde positie op het gebied van intellectuele eigendomsrechten, zij zijn derhalve in staat om unieke producten met exclusieve content aan hun fans en sponsors te bieden in een mooie verzamelbox. Deze hardware producten bevatten de inhoud die clubs in staat stelt om hun fans en sponsors te bereiken via de interactieve en mobiele media. Gezien het feit dat de sociale media en de markt voor mobiele telefonie het grootste deel van de mediamarkt zullen innemen in de toekomst, richt het bedrijf zich op deze markten door middel van samenwerking met vooraanstaande ontwikkelaars in deze sector.
- Betreffende de verzamelboxen voor dvd?s en de usb-sticks zijn er mondelinge principe-overeenkomsten gesloten met grote voetbalclubs als Manchester United, Borussia Dortmund, Barcelona, Celtic en AC Milan. De onderneming heeft de rechten gekocht en kan deze via digitale interactieve multimedia vercommercialiseren.
- De rechten van de usb-sticks zijn beschermd [deze zijn in het bezit van de onderneming]. Hardware is tevens beschermd vanwege de patenten die enkel de strategische partner in zijn bezit heeft en op exclusiviteitsbasis beschikbaar heeft gesteld.
- Naar verwachting zal deze onderneming rond in het eerste kalenderjaar ca. EUR 4 miljoen omzet boeken, dit op basis van het gedrag van de kooplustige fans van de bovengenoemde clubs [Bron: AT Kearney EU Football Market], met een beoogde netto-marge van 70%.
- De ondernemer behoeft in eerste instantie een aanvullende financiering van EUR 300.000,- , welk bedrag volledig zal worden besteed aan de projecten. De financieringsbehoefte heeft derhalve grotendeels een self-liquidating karakter.
- De voorkeur van deze onderneming gaat uit naar een strategische partner die meer dan
alleen geld inbrengt. De meerwaarde kan liggen op het gebied van ervaring/kennis van ?digitale- marketing en/of DTP. Interesse in de sport/voetbalwereld is noodzakelijk.
- De onderneming heeft een ruime ervaring in deze branche en heeft een sterk netwerk met daarbij strategische partners.
- De onderneming voert op dit moment vergevorderde gesprekken met potenti?le clubs. De onderneming verwacht een van deze maanden dat alle mondelinge afspraken omgezet worden naar schriftelijke overeenkomsten.
- De aangeboden informatietechnologie past in de behoefte van de voetbalclubs in de nabije toekomst

Tags (trefwoorden)
Marketing | Reklame | Voetbalclubs | Financiering

Notice: Use of undefined constant php - assumed 'php' in /home/2130405203/web/templates/partials/footer.php on line 29