laatst bijgewerkt op: 09-12-2016

Dit profiel is verkocht of niet meer actief. Onder aan de pagina vindt u meer profielen die corresponderen met dit profiel.


PARTICIPATIE: PRODUCENT VAN MULTICULTURELE VOEDINGSMIDDELEN

profiel nr. geplaatst branche soort bedrijf
51226 16-05-2011 Industrie Voedingsindustrie
regio transactievorm aantal personeelsleden oppervlakte in m2
Limburg Aandelentransactie minder dan 5 (of niet van toepassing) N.v.t.
omzet laatste boekjaar resultaat voor belasting overnameprijs rechtsvorm
€ 200.000 - € 300.000 N.v.t. Vertrouwelijk N.v.t.

omschrijving

Het concept
Het doel van de ondernemer is om een multicultureel bakkerij keten neer te zetten in franchise formule.
De eerste stap is een productiefaciliteit neer te zetten welke specialiteiten produceert. De naaste concurrent is vele tientallen kilometers verderop gevestigd. Afnemers van deze concurrent hebben reeds zeer enthousiast gereageerd op een fabrikant welke in dezelfde streek als henzelf is gevestigd.
De tweede stap is het opzetten van een franchise keten meten een focus op specialiteiten uit de hele wereld. De eerste verkooppunt zal in eigen beheer met een zelfde locatie als de productiefaciliteit. Deze verkooppunt zal een traditionele bakkerij en een quick service concept bevatten. Alle vleeswaren die verwerkt worden in de producten zijn halal. Eveneens wordt rund vermeden. Hierdoor zijn de producten geschikt voor alle grote religiegroepen.

Propositie
De ondernemer investeert zelf EUR 45k,- eigen geld. Daarnaast heeft hij EUR 175k nodig voor de aankoop van ovens, een verbouwing, een kassasysteem, een vervoersmiddel, aanloopkosten en voorfinanciering van BTW. Deze EUR 175k wordt gezocht d.m.v. investering en/of financiering.

Unique selling point
Er is geen productiefaciliteit in de nabije omgeving die verkooppunten met multiculturele producten bevoorraad. Eveneens is er geen multiculturele bakker te vinden in een straal van 35km.
Heerlen heeft 90.000 inwoners, waarvan 10.000 met niet Nederlandse voorouders. Deze multiculturele groep groeit. Gezien de hechte bindingen binnen deze groepen, wordt een sterke start verwacht zonder hoge marketing te hoeven voeren. Na opening zal gestart worden met levering aan derden [zoals multiculturele supermarkten] en sociale evenementen, zoals bruiloften die cultuurspecifieke producten verwachten.
In centraal Heerlen heeft de onderneming reeds een toplocatie met veel potenti?le langslopende klanten. De bakkerij ligt: vlakbij het Centraal Station [vanuit Eindhoven komen alle treinen langs dit station], in een doorgaande winkelstraat, op 100m afstand van een moskee, op circa 300m afstand van een college, en is omringd door overheidsbedrijven. Personeel van deze overheidsbedrijven eten gemiddeld 3 dagen per week buiten kantoor hun broodje, een enorme potentie voor het quick service concept.


Notice: Use of undefined constant php - assumed 'php' in /home/2130405203/web/templates/partials/footer.php on line 29