laatst bijgewerkt op: 02-12-2016

Dit profiel is verkocht of niet meer actief. Onder aan de pagina vindt u meer profielen die corresponderen met dit profiel.


VERNIEUWENDE DIENSTVERLENER IN DE SENIORENMARKT

profiel nr. geplaatst branche soort bedrijf
44493 03-05-2010 Dienstverlening Franchise
regio transactievorm aantal personeelsleden oppervlakte in m2
Nederland Overig minder dan 5 (of niet van toepassing) N.v.t.
omzet laatste boekjaar resultaat voor belasting overnameprijs rechtsvorm
N.v.t. N.v.t. € 500.000 - € 1.000.000 B.V.

omschrijving

Vernieuwende Dienstverlener in de senioren-markt zoekt Strategische-en MBI Participanten

Ref.nr AP 807LP

Nederland vergrijst in snel tempo. De groep bemiddelde vijftig-plussers is sterk stijgend. De gevolgen en kansen hiervan vragen om specifieke oplossingen in de senioren-economie.

Onze opdrachtgever benadert de markt op een integrale manier. Dit levert voor woonconsumenten (B2C) een beter passende woon- en leefsfeer op waar men ook echt oud in wil worden en voor professionele marktpartijen (B2B) levert het in hun projecten veel kennis en inzicht op over de (toekomstige) woonwensen van senioren. Door beter voor de vraagzijde van de markt te ontwikkelen verminderen zij hun risico?s aanmerkelijk terwijl het vastgoed voor beleggers beter rendeert.

De onderneming levert en onderhoudt alles wat senioren nodig hebben om zo lang mogelijk in hun huis te blijven wonen. Daarom biedt men via ??n aanspreekpunt en ??n maandnota:
? voorlichting en advies;
? community, comfort & care diensten;
? woon- & technische voorzieningen en
? bijbehorende financi?le oplossingen.
Deze bundeling leidt tot een betere, ook operationele, kwaliteit en gunstige in- en verkooptarieven.

Onderneming levert in de zakelijke markt/hele keten van DBFMO (Design, Build, Finance, Maintain & Operate) producten en diensten voor marktpartijen die beter willen inspelen op de vraagzijde van de woningmarkt voor vijftigplussers. Daarbij is de exploitatieperiode van het vastgoed al leidend in de ontwikkelingsfase.
Idealiter is men dus al vanaf de initiatiefase van een locatie of project betrokken bij de ontwikkeling, zodat zij na de oplevering (dus tijdens de fasen Maintain & Operate) alles optimaal kunnen inrichten en instandhouden voor gebruikers van de woningen. Opdrachtgever noemt deze woningen levensfasegeschikt en niet slechts levensloopbestendig en houdt dat zo gedurende de hele gebruiksduur, mede op basis van haar dagelijkse activiteiten.

Deze mogelijkheden biedt men in veel soorten projecten:
? koop en huur en/of
? bestaande of nieuwbouw en/of
? zelfstandig of gemeenschappelijk wonen en/of
? combinaties hiervan.

Deze zeer onderscheidende marktbenadering leidt er inmiddels toe dat door een aantal (ook grotere) marktpartijen gevraagd is om jointventures te starten voor hun huidige doelmarkten, zoals bouw, zorg, financi?n, eten & drinken, horeca/hospitality, onderhoud, automatisering, dienstverlening, etc.

Eind dit jaar zal onderneming deze fase van coalitievorming hebben geoperationaliseerd en vanaf dat moment biedt men ook aan MBI-kandidaten met een van deze achtergronden en voldoende ervaring en investeringscapaciteit, via een partnermodel een uitstekende basis om binnen deze structuur snel te kunnen groeien met een eigen businessunit c.q. onderneming.

Om het concept en merk nog sneller uit te kunnen bouwen, is men tevens op zoek naar een of enkele strategische partner(s) met kennis van de woon-zorg markt of bijvoorbeeld een ontwikkelaar of bouwer die op zoek is naar synergie met bestaande activiteiten. Ook een financi?le productontwikkelaar die wil investeren in deze groeimarkt kan hiervoor een geschikte kandidaat zijn.
Voor een dergelijke strategische partner is de benodigde investering (indicatief) ? 1 mln., gespreid over de komende 3 jaar en met een hoge rendementsverwachting.


Notice: Use of undefined constant php - assumed 'php' in /home/2130405203/web/templates/partials/footer.php on line 29