Menu

Profiel nr. 102008

Chief Executive Officer (CEO) voor state-of-the-art webplatform

22/09/2020 Geplaatst

Gevestigd in

Midden-Nederland

Algemene informatie

Branche

ICT-Dienstverlening

Soort bedrijf

Platform / website

Rechtsvorm

N.v.t.

Transactievorm

Nader te bepalen

Levensfase onderneming

Groeiend

Aantal medewerkers (in FTE)

5 - 10

Type koper

MBI kandidaat


Financiële informatie

Omzet indicatie

1.000.000 - 2.500.000

Indicatie overnamebedrag

N.o.t.k.

Resultaat voor belasting

Vertrouwelijk


Bedrijfshistorie / achtergrond

Succesvol state-of-the-art webplatform met gemiddeld 600.000 bezoekers per maand en ruim 1200 aangesloten klanten.  

Klanten kunnen zowel particulier als zakelijk zijn, door een uitgekiende zowel B2C als B2B strategie zijn ze behoorlijk succesvol. Met 8 medewerkers wordt het platform verder ontwikkeld en vernieuwd onder leiding van de nieuwe CTO. Marketing en sales worden naar een hoger plan gebracht zodat men verder kan groeien.

De doorontwikkeling van het platform gebeurd heel gestructureerd volgens de laatste agile methodieken en wordt ook doorgevoerd in andere processen zoals sales.


Overig

Voor de rol van CEO zoeken we een stevige, extraverte persoonlijkheid. Iemand met een ondernemende en hands-on instelling en de mouwen op wil stropen, gevoel voor data, SEO en SEA processen heeft maar ook contracten met grote klanten kan afsluiten.

De 2 huidige DGA's gaan geleidelijk verder met uitrollen om het stokje daarna door te geven aan een nieuwe CEO/echte ondernemer, waarbij de mogelijkheid bestaat dat zij ondersteuning blijven bieden waar nodig. Doel is om de overdracht van kennis en aandelen zo soepel mogelijk te laten verlopen.

De belangrijkste aandachtsgebieden zijn online marketing, klant/order management en sales. Beheersing van elk deelgebied is niet noodzakelijk, deze zou ook door een (nieuwe) medewerker kunnen worden gecompleteerd. Samen met de andere grootaandeelhouders zou een roadmap naar de toekomst moeten worden gemaakt die mogelijk ook de verovering van de rest van Europa behelst. De hoofdlijn van de strategie is eerst NL veroveren en de share of wallet vergroten. Daarna internationaal uitrollen waarbij Duitsland belangrijk is.