Profile number 50656

Uniek fietsenwinkelconcept (te franchisen)

20/05/2011 Date added

Located in

The Netherlands

General information

Sector

Retail non-food

Type of company

Bicycle store

Legal entity

One - man business

Type of transaction

Shares

Life phase enterprise

Full-grown

Employees in FTE

< 5

Type of buyer

  • MBI candidate
  • Strategic acquisition


Financial information

Turnover last financial year

€ 100.000 - € 250.000

Asking price

To be agreed

Earnings before taxes

€ 0 - € 100.000


Other
Franchisen met een eigentijdse, trendy fietsenwinkel formule voor grote steden Heb jij zin om in de fietsenmarkt te stappen, maar wil je niet vanaf 0 beginnen? Doe je nu werk waar je uit wilt stappen, en wil je met relatief een bescheiden investering onderdeel worden van een groeiende, trendy fietsenwinkelformule in grote steden? Of werk je jij een bestaande, meer klassieke fietsenwinkel, maar wil je zelf gaan ondernemen of wil je juist je eigen zaak meer richten op lifestyle fietsen en meer met internet doen? Dan is dit je kans! In 3 jaar tijd is deze trendy winkelformule opgezet en uitgebouwd. Deze fietsenwinkelformule met transportfietsen, stadsfietsen, electrische fietsen en designfietsen zal gecombineerd met online marketing, in elke grote of middelgrote stad niet misstaan. Verdiep je in de groeimarkt van de fiets; de elektrische fiets en de bedrijfsfiets en ori?nteer je eens op deze jonge franchiseformule die nu in Groningen en straks al in Zwolle, Leeuwarden en mogelijk Maastricht en Utrecht gaat draaien. Waar zou jij je graag vestigen? Wat biedt dit concept aan franchisenemers ? 1. een levensvatbaar modern fietsenwinkel concept (commercieel en cultureel) 2. veel vrije ruimte voor de ondernemer d.w.z. omzetverantwoordelijkheid is van de ondernemer zelf, die eigen openingstijden, eigen collectiekeuzes en eigen investeringen kan bepalen van de werkplaats en verhouding tussen reparatie en verkoop 3. meerdere merken, dus geen merk afhankelijkheid en dus minder kwetsbaar in de markt 4. een complete huisstijl met gegevens van de ondernemer zelf d.w.z. visitekaartjes, bestelformulieren, briefpapier, bestel /orderformuleren, factuur-formats, onderhoudsformulieren op naam van de ondernemer verhuurformats 5. een marketingplan om snel bekendheid te genereren in het 1e aanvangsjaar d.w.z. ondersteuning met een promotie strategie en posters voor lancering en marketingacties 6. verkooptrainingen om de ondernemer op weg te helpen, inclusief productinformatie 7. leveranciersnetwerk 8. gunstige inkoopmarges en gezamenlijke inkoopvoordelen Wat kost het om in te stappen? 1. goodwill van 10.000 euro voor gebruik van de website en op maat gemaakte huisstijl en marketingplan 2. gemiddeld 5000 euro voor het ontwerp en 1e uitwerking van het interieurconcept voor de specifieke locatie inclusief tips voor visual merchendising 3. afhankelijk van startkapitaal tussen de 30.000 euro en 60.0000 euro voor voorraad nieuwe fietsen voor in de showroom/winkel, in overleg te bepalen, zonder inkoop/marge voor franchise gever Met deze franchise formule maak je niet alleen deel uit vna een jonge groeiende formule, maar ben je onderdeel van een netwerk van ondernemers die elkaar willen vesterken ipv concurreren. Wat dit concept onderscheidend maakt en met name geschikt voor grote steden waar nog veel 'klassieke' fietsenwinkels bestaan: 1. originele en ontwapende marketing en media actie: de fiets is een life style product, mensen kopen graag juist bij een 'andere' fietsenwinkel fietsen, die bovendien vaak ook bijzondere merken verkopen 2. prachtige huisstijl 3. originele betaalbare interieur concepten/ winkelinrichting op locatie want een mooi ingericht pand maakt je elke dag vrolijk, vooral als deze ook nog betaalbaar is ook Het bedrijf verkoopt hippe, hoogwaardige transportfietsen, aangevuld met designfietsen en nostalgische fietsen en bedrijfsfietsen voor de zakelijke markt. De onderneming is bij de start meteen op de cover van de funshopgids geplaatst als 1 van de leukste winkels in Groningen. De huidige fietsverkoop beperkte zich niet tot Groningen; er zijn veel klanten uit Duitsland maar ook uit Engeland, Denemarken en Belgie. Er is in Koln al een 1e variatie op dit fietsenwinkel concept gestart, in overleg met de eigenaar. Nu gaat het concept eerst verder groeien als franchise in Nederland. Via de webshop kan traffic worden gegenereerd en elke collectie uitbreiding worden opgenomen. Er is een basis draaiboek klaar hoe snel free publicity en bekendheid te genereren in de binnenstad waar deze onderneming zal worden gevestigd en er andere marketingmaterialen beschikbaar. Echt iets voor een ondernemer die de fiets ziet als middel om in de creatieve industrie te groeien.

Uniek fietsenwinkelconcept (te franchisen)
Region
The Netherlands
Sector
Retail non-food
Type
For sale
Turnover
100.000 - 250.000
Overname
To be agreed