Profile number 106156
21/03/2023 Date added
Located in
Noord-Brabant
Also interesting for this region (s)
Sector
Retail non-food
Type of company
Baby- and child clothing
Legal entity
One - man business
Type of transaction
Assets / liabilities
Life phase enterprise
Full-grown
Employees in FTE
< 5
Type of buyer
Turnover last financial year
€ 250.000 - € 500.000
Asking price
€ 0 - € 100.000
Earnings before taxes
€ 0 - € 100.000
De winkel is opgericht in 1995. Na afronding van haar mode-opleidingen is de huidige eigenaresse 7 jaar werkzaam geweest in een damesmodezaak, en was daarna klaar om een eigen zaak te beginnen. Zij wilde graag voor zichzelf starten en uit onderzoek bleek dat er geen baby- en kinderkledingwinkel in de gewenste regio was.
De winkel is in 1995 gevestigd in een kinderrijk dorp (onder de rook van Tilburg) met nog verdere groei voor de boeg. Het concept sloeg aan, groeide uit haar jasje en verhuisde na 2,5 jaar naar een groter pand in hetzelfde winkelcentrum. Eind 2019 werd dit verouderde winkelcentrum gesloopt en verhuisde het hele winkelcentrum naar het nieuwe dorpshart. De winkel is volledig nieuw, modern, zeer overzichtelijk en heeft een modieus aanbod.
Het winkelcentrum is het enige winkelhart van het dorp en in het winkelcentrum zijn alle grote publiekstrekkers aanwezig (Jumbo, Albert Heijn, Aldi, Kruidvat, Hema etc…) dus er is ook veel inloop van impulskopers die bijvoorbeeld op een sale of aanbieding aanslaan.
De winkel richt zich op jonge ouders en grootouders. Met behulp van twee part-time medewerkers verkoopt men modieuze baby- kinderkleding en aanverwante artikelen. De eigenaresse combineert de fysieke winkelervaring nu met de webshop. Daarnaast doet men ook veel met Facebook, Instagram en TikTok waar de laatste nieuwtjes, collecties en acties kunt vinden. Er is duidelijk nog winst te behalen in de combinatie social media- webshop- winkel.
De winkel verkoopt baby en kinderkleding in het midden tot hoog segment. Hierbij speelt men in op de trends en vraag in de markt en worden hippe, modieuze A-merken gevoerd.
De medewerkers streven ernaar om de klantenkring continue te vergroten door socials, inloop, nieuwsbrieven, de webshop, gezamenlijke activiteiten vanuit het winkelcentrum en mond-tot-mond reclame.
Vanaf de oprichting in 1995, heeft het bedrijf zich gepositioneerd tot één van de weinige baby en kinderkleding speciaalzaken in de regio. Door compleet nieuwe woonwijken die er zijn gebouwd of nog in ontwikkeling zijn direct langs en tegenover het winkelcentrum is er nog veel groeipotentie. Er is dus een duidelijke aanwas van potentiële gezinnen in de directe omgeving. Naar verwachting zal de vestigingsplaats de komende jaren nog verder groeien. Nieuwbouwwijken zijn haast een garantie voor kinderen en dus voor vraag naar kinderkleding.
De winkel onderscheidt zich van haar concurrenten door het persoonlijke advies, hippe en modieuze A-merken, goede kwaliteiten, goede serviceverlening en een klantenkring die in de afgelopen 27 jaar is opgebouwd en wordt onderhouden door middel van direct mail, social media en events. Het doel is altijd om een complete outfit te verkopen in plaats van alleen 1 kledingstuk.
Je kunt nu instappen in een nieuwe, ruim 27 jaar bestaande, goedlopende en direct winstgevende winkel in kinderkleding inclusief een nieuwe, bijbehorende webshop. De winkel is in een nieuwbouwpand geheel gemoderniseerd opgeleverd in 2020. De ligging heeft nog veel potentie. Daarbij kan de huidige eigenaresse je indien nodig/gewenst nog een tijdje ondersteunen en inwerken. Je kunt dus direct instappen en in de loop van de tijd er steeds meer je eigen draai aan geven. Er is ook nog veel winst te behalen uit de combinatie winkel-webshop.
Er is een uitgebreid informatiememorandum aanwezig voor serieuze gegadigden.