Te koop aangeboden wordt een international damesmodemerk in een nichemarkt.
Activiteiten
Exclusief internationaal modemerk met design in eigen huis.
Vier collecties per jaar.
Collectie is opgebouwd uit verschillende labels voor verschillende doelgroepen.
Collectie wordt verkocht, direct of via agenten, aan retailers.
B2C door middel van groeiende webshop in eigen beheer en webshops van derden.
Klanten
50% nationaal en 50% internationaal.
Retail klanten actief in een niche markt binnen de damesmode.
Groeiend klantenbestand van zowel retailers als consumenten.
Internationale agenten vertegenwoordigen het merk in Europa.
Organisatie
Productie wordt uitbesteed aan faciliteiten in Zuid-Oost Europa.
Circa. 14 medewerkers (inclusief designers, marketeers en account managers).
Platte & flexibele organisatie met een professionele sfeer.
Kantoor en magazijn in Randstad.
Financiën
Omzet boven de EUR 3.000.000 in 2012, 2013 and 2014.
Sterke financiele positive.
EBIT marge van circa. 10%.
Investeringsoverwegingen
Unieke marktpositie binnen de internationale modemarkt.
On- and offline verkoop door retailers en webshops.
Premium merk actief in het exlusieve segment.
Omzetgroei via e-commerce.
Ontwikkeled (internationaal) distributie netwerk / infrastructuur.
Groeikansen bij het benutten van de reeds ontwikkelde infrastructuur.
Type koper
Strategische koper met kennis van de mode branche.
Management buy-in kandidaat met een passie voor mode. Minimale eigen inbreng van EUR 500.000, voorkeur voor een oud-ondernemer.