De onderneming is een innovatief schoenenmerk gespecialiseerd in duurzame concepten die kwaliteit en design benadrukken. De producten worden verkocht in het midden-hoge segment via de eigen online webshop en retailers. Momenteel worden ze in 40 winkels verspreid over 8 Europese landen verkocht.
De afgelopen jaren heeft het bedrijf in verschillende toonaangevende internationale media gestaan als voorbeeld van baanbrekend design (LA Times, Tokyo TV, NRC, Volkskrant Magazine, Happinez). Mede daardoor lopen er diverse contacten met internationale distributeurs en agenten om het merk in Europa en eventueel daarbuiten verder uit te breiden.
De markt voor duurzame producten groeit al jaren gestaag. Met name in (Noord-West) Europa, Amerika, Zuid-Oost Azië en Oceanië heeft de consument steeds meer oog voor het duurzame aspect van de producten die ze kopen. Daarnaast zorgt striktere wetgeving voor de noodzaak voor bedrijven om na te denken over duurzame oplossingen in hun bedrijfsvoering.
Deze onderneming zou geschikt zijn als een onderscheidende aanvulling in het portfolio van een bedrijf dat al verschillende (schoen)merken op de markt heeft gebracht en affiniteit heeft met sales, marketing en productie. Daarnaast is het merk een waardevolle aanvulling als het gaat om duurzame sourcing en productietechnieken.
Om het veelbelovende toekomstperspectief te realiseren is de huidige eigenaar ervan overtuigd dat een groter en meer ervaren operationeel team nodig is om de nodige commerciële slagkracht te maken. De eigenaar is bereid zich onder een nieuwe eigenaar in te zetten als medewerker in een dergelijk team (product- en conceptontwikkeling, duurzaamheid en externe communicatie).