Beschrijving
De onderneming is succesvol actief op het gebied van verkoop van voedingssupplementen (B2C). De verkoop van de producten vindt online of telefonisch (in overleg met een diëtiste) plaats.
Kerngegevens
- De omzet ligt op een niveau van 400k - 500k (EBIT-marge ca. 40%).
- Een fors deel van de omzet bestaat uit terugkerende omzet (ca. 50% van de klanten heeft een automatische bestelling c.q. abonnement).
- De onderneming heeft beperkte vaste kosten vanwege outsourcing van productie en logistiek.
Belangrijke aantrekkelijke punten:
- De onderneming heeft veel groeimogelijkheden bij meer proactieve sales en marketing inspanningen. Door beperkt beschikbare tijd en aandacht van het management heeft de onderneming niet de aandacht gekregen die ze verdient.
- In België en Duitsland is reeds een agenten netwerk beschikbaar, hetgeen een verdere (internationale) uitrol van de producten en het concept goed mogelijk maakt.
- Het concept is relatief eenvoudig op te schalen naar grotere volumes vanwege het beschikbare agenten netwerk, klantendatabase en beperkte handling (i.v.m. outsourcing).
Profiel koper
Deze propositie is een unieke mogelijkheid voor een MBI-kandidaat (minimale inbreng van 250k) met ervaring en ambitie op het gebied van (online) marketing en sales.
Transactie
Een activa/passiva transactie waarbij de voorraad (ter waarde van ca. 100k), het klantenbestand, leverancierscontracten en recepturen kunnen worden overgenomen.