Het bedrijf is ruim 30 jaar geleden gestart en voert onder meer op- en overslagwerkzaamheden uit voor klanten die de merchandising regelen voor grote merken. Maar slaat ook geïmporteerde producten op, om deze vervolgens op afroep binnen Nederland af te leveren. Het bedrijf onderscheidt zich door haar flexibiliteit en korte communicatielijnen. Dit resulteert in een stabiel klantenbestand, goede track record en reputatie.
Transport - Inhuur derden
Het transport van en naar de opslaglocaties en de klanten wordt voor het grootste aandeel verzorgd door ingehuurde derden. Een beperkt aandeel van de transportwerkzaamheden wordt zelf uitgevoerd.
Locaties - Kortlopende huurcontracten
Voor de opslag van goederen maakt het bedrijf gebruik van gehuurde locaties, gelegen in de provincie Utrecht. Dit betreffen kortlopende huurcontracten.
Ondernemers en personeel
In totaliteit is sprake van 6 fte.
Over te nemen activa
Voor de bedrijfsuitoefening heeft het bedrijf, naast beperkte huurdersinvesteringen, onder meer de volgende zaken in eigendom: stellingen, heftrucks, stapelaars, pomp- en steekwagens, veeg-machines, transport bus, bestelauto en aanhanger.
Reden van verkoop
Leeftijd
Financiële gegevens
Er wordt momenteel een brutowinst gerealiseerd van circa 650.000 op jaarbasis. Na aftrek van kosten resulteert een overwinst vóór belasting en vóór ondernemersvergoeding van circa 200.000.
Overnameprijs/verkoopvoorwaarden
Het betreft een activatransactie. De vraagprijs voor het bedrijf, inclusief activa, handelsnaam, track record, klantenbestand, personeel en huurlocaties bedraagt 300.000. Rekening houdend met de huidige bancaire eisen zal een potentiële koper over circa 150.000 aan vrij beschikbare, eigen middelen dienen te beschikken.
Overnamekandidaat
Aangezien het bedrijf momenteel vrijwel alle transportwerkzaamheden inhuurt, zou een bestaand logistiek of transportbedrijf een passende overnamekandidaat kunnen zijn.
Selectie kandidaten en vervolgtraject
Er wordt een kandidatenselectie gemaakt op basis van:
1. een bevestiging (per e-mail) door potentiële koper dat de hiervoor vermelde eigen inbreng haalbaar is
2. aanlevering CV
3. kopie paspoort
Vervolgtraject en informatiememorandum
Alleen bij voldoende eigen middelen is een vervolg van dit traject zinvol. Raadpleeg zo nodig hiervoor uw adviseur. Na selectie en ondertekening geheimhoudingsverklaring, vindt er een kennismakingsgesprek plaats en is er een uitgebreid informatiememorandum beschikbaar.